7/27/2009

Szilvatorta


Tészta:
  • 125 g liszt
  • 2 kk sütőpor
  • 75 gr cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 100 gr túró
  • 1 dl olaj
  • 1 dl tejszín
Tetejére:
  • 600 gr szilva
  • 1 dl tejszín
  • 1 tojás
  • 1 ek cukor
  • 25 gr őrölt mandula
Formához:
  • 200 gr hámozott, őrölt mandula
Keverd össze a túrót, olajat, cukrot, vaníliás cukrot és a tejszínt, majd keverd hozzá a sütőporos lisztet. A piteformába öntsd bele a darált mandulát, ezen egyenletesen oszd szét a tésztát, majd a tésztát rakd ki körkörösen a félbevágott, kimagozottt szilvákkal. Mehet az egész a 180C-ra előmelegített sütőbe 20 percre. Amíg tart az elősütés, készítsd el a bevonatot: keverd össze a tejszínt, tojást, 1 ek cukrot és az őrölt mandulát. Vedd ki a tortát, csorgasd rá a tejszínes cuccot, és tedd vissza még kb. 25 percre a sütőbe, és kész is:)
P.S:Ez egy Dr. Oetker féle recept, az eredeti mennyiségekkel, amit már időtlen idők óta el akartam készíteni, mert nagyon finomnak tűnt a hozzávalók alapján. Most, hogy végre itt a szilvaszezon, nekiláttam. Benyomások:
  • Szerintem sok a formához a 200 gr mandula, legközelebb csak fele ennyit fogok beletenni
  • A mandulát dióval helyettesítettem, ami istenien megpirult/pörkölődött a forma alján
  • A tészta állagától nem kell megijedni, egy picit furcsa volt nekem is, amikor a darált dión szétosztottam, de gyönyörűen megsült, és finom is volt
  • Ízre fantasztikus, alig fél órát élt meg nálunk, minden vendég legalább kétszer kért belőle
  • Tejszínhab/ vanília öntet illik hozzá, azzal aztán még fullosabb:)
  • Szilva-mandula/meggy-dió/körte-mogyoró variációkkal is el tudom képzelni:)
  • Tetejére tettem azért egy kis szeletelt mandulát is, biztos ami biztos alapon:)

4 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Képzeld, tegnap én is nagyon-nagyon hasonlót készítettem, kelt tésztával. Nagyi régi receptje alapján.

Zolda írta...

Nagyon szép lett a pitéd! Most állok piteforma-vétel előtt, szerinted hány centiméter átmérőjűt vegyek? A tied mekkora? És a receptek úgy általában mekkorához íródnak? Köszi ha segitesz! Zolda

Eva írta...

Kedves Zolda, az én piteformám 28 cm átmérőjű, és ez egy teljesen átlagos méret, amire a receptek íródnak. Ezt a méretet ajánlanám Neked, én már rengeteg mindent sütöttem benne, és mindíg "passzoltak" bele a mennyiségek. Remélem, tudtam segíteni:)

Eva írta...

Ági, meg fogom lesni:)Ha a Nagyid régi receptje alapján csináltad, az csak jó lehet:)