3/20/2016

Túrós kuglóf


  • 250 gr margarin/vaj
  • 150 gr cukor
  • vanília aroma
  • 2 tojás
  • 250 gr túró
  • 250 gr liszt
  • 1 sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 50 gr mazsola

A vajat/margarint keverd habosra a cukorral és a tojásokkal, reszeld bele a citrom héját és löttyints bele vanília aromát ízlés szerint (nekem jól meg szokott szaladni a kezem). Add hozzá a túrót is, és folyamatosan keverve a sütőporos lisztet is.Legvégül kanállal fogasd bele a mazsolát, majd öntsd a tésztát vajjal kikent, lisztezett kuglófformába. Süsd 200 C-ra előmelegített kuglófformában, amíg szép aranybarnára nem sül.Friss eperrel vagy gyümölcs öntettel tálald.

Recept a Nők Lapja Konyhájának egy jó pár évvel ezelőtti számából származik, a vanília kivonaton kívül mást nem változtattam rajta. Isteni!


6 megjegyzés:

Timi írta...

Hű de jól néz ki!!!
Ezt ki kell próbálni! :o)

Eva írta...

Köszi Timi:) Nyugodtan készítsd el, nem lehet vele mellényúlni! Kellemes ünnepeket!

Anikó írta...

Éva folyadék semmi nem kellett bele, nem maradt le valami??? nálam most sül éppen, de kellett bele pár ek. tej, mert túl sűrű és összeállt lett, még így is alig tudtam a szilikonos formába kanalazni :-)
Kellemes húsvétot :-)

Eva írta...

Szia Anikó,

nem, nem kell bele folyadék, a vaj, tojás és a túró épp elég bele, nem lesz száraz. A tej, amit bele tettél, biztos nem ártott neki, de nélküle is jó kell, hogy legyen. Kíváncsi vagyok, milyen lett készen:) Ha van időd, írd meg!

Nektek is kellemes Húsvétot:)

Anikó írta...

Éva nagyon finom lett, a tejet azért tettem bele, mert annyira sűrűnek találtam, hogy azt hittem véletlenül maradt ki a receptből egy kis folyadék, no legközelebb nem leszek ennyire bátortalan, de így is isteni, könnyű, rezgős, finom puha lett :-)
Már nem is tudom hány sütis receptedet sütöttem meg a családnak itt az évek alatt /állandóan figyelve a blogodat/, mindig mind szuper volt, köszi ezeket a jó kis recepteket :-)

Névtelen írta...

Nagyon finom lett!!! Én is picit száraznak ítéltem a tésztát és tettem bele 2 evőkanál natúr joghurtot. Köszönöm a receptet,tényleg finom!
Üdv. Dóri