2/20/2009

Gyors kókuszos süti


Tészta:
  • 3 tojás
  • 13 ek cukor
  • 13 ek liszt
  • 1 sütőpor
  • 1 dl olaj
  • 1 tejföl (2 dl)
Tetejére:
  • 6 ek víz
  • 4 ek cukor
  • 0,5 margarin
  • 10 dkg csoki
  • 10 dkg kókusz
A tészta hozzávalóit keverd össze, és öntsd vajazott, lisztezett tepsibe, majd süsd tűpróbáig. Amíg a tészta sül, egy edénybe tedd a vizet, csoki, curot, és a margarint, alacsony lángon melegítsd össze az egészet, majd amikor már a folyékony a massza, keverd hozzá a kókuszt is, és vedd le a tűzről. A tésztára öntsd a csokis-kókuszos masszát, és szórd meg a tetejét kókuszreszelékkel. Ennyi:)
P.S: Ismét egy gyors és finom édesség, mindenkinek aki szereti a kókuszt:)

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia,
azt szeretném kérdezni, hogy mennyi margarin kell ebbe a sütibe? Nem elég egyértelmű a 0,5.
Köszi :)

Névtelen írta...

Hű köszi! Olvasás után azonnal elkészült és abban az órában el is fogyott. Véletlenül - de tényleg mert még sosem volt ilyen - volt itthon egy kókuszdió. A leve ment víz helyett az öntetbe a többi meg reszelve a sütibe. köszi köszi köszi, Szilvi egy kérdés: a 0,5 vaj, az mit jelent? (végül nagyon keveset raktam bele, kb 15g-ot)

Eva írta...

Drága Szilvi, a 0,5 margarin a 250 gr-os kocka fele, azaz 125 gr. Úgy látom picit megkésve érkezett a válaszom, de annak nagyon örülök, hogy így is nagyon finomra sikerült:)

Névtelen írta...

Mekkora tepsi mérete, Éva

Eva írta...

Szia,

Úgy emlkészem, hogy közepes tepsiben készült, 25x32 cm-esben. Remélem, tudtam segíteni:)

Névtelen írta...

Nagyon megörültem ennek a süti receptnek, tényleg egyszerűnek tünt. De az nem derül ki, hogy úgy kell összekeverni a hozáávalókat a tésztához mint egy piskótánál vagy sem, illetve kb. hány percig hány fokon kell sütni. Nekem sajnos nem sikerült,mert a belseje folyós maradt, kívül meg kérges lett:(((

Eva írta...

Szia!Háááát, elmesélnéd, hogy hogy készítetted? Ugye a csokis részt nem sütötted együtt a tésztával?Egyébként a sárga tésztát símán sütöd, mint akármelyik kevert tésztát, 180 C-on saccra 25 perc. Miután megsült, ráöntöd a csokis-kókuszos cuccot (ezt a csokis részt nem sütöd). Ezért nem is értem, hogy hogy lehet kívülről kérges?

sz.marika írta...

Szia!
Rég jártam nálad (bár olvaslak rendszeresen). Most csak azért kerestem meg ezt a receptet, mert a sok közül, amit tőled vettem, ez az, amit évente többször is el kell készíteni,kivétel nélkül minden családtag imádja. Pedig már kiröppentek a gyerekeink, de, ha hazajönnek, gyakran ezt rendelik :-)
Épp most hűtöm :-)
Arra voltam kíváncsi, hány éve tetted fel a blogra. Most már tudom, hogy 6 éves sütögetem :-)

Idén is már sokadszorra. Gyors, finom, olcsó, kiadós, és minden "alkalom" kapcsán is megállja a helyét. A tésztáját dúsítottam már ananásszal, banánnal, de így , ahogy írod " pucéran" is kiváló. Sőt ezt a tésztaalapot sok más sütinél használom.
Szóval köszönjük! :-)

Minden jót kívánok neked, és csodás családodnak. Gyorsan nőnek a gyerekek :-)
Továbbra is figyelek :-)