7/11/2014

Őszibarack krémleves


  • 500 gr őszibarack
  • 5-6 szegfűszeg
  • 0,5 kk fahéj
  • 2-3 ek barna nádcukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 2 csapott ek vaníliás pudingpor
  • 2,5 dl tejszín vagy tej
  • citromlé ízlés szerint (ez ne maradjon ki - fontos:))

A barackot hámozd meg, és vágd kockákra. Tedd egy lábasba, és öntsd fel annyi vízzel, hogy nagyjából egy ujjnyira ellepje. Mehet bele a cukor és a fűszerek (én a szegfűszeget teatojásban szoktam beletenni, hogy aztán ne kelljen halászgatni). Főzd puhára, vedd ki a szegfűszeget és botmixerrel krémesítsd az egészet. Vedd le a tűzről. A tejben/tejszínben keverd csomómentesre a pudingport, és add a barackhoz. Mehet vissza a tűzre, rottyants rajta egyet, és már kész is. Jó alaposan hűtsd le, adj hozzá citromlevet (én picit kevesebb, mint fél citrom levét szoktam használni), keverd össze, és már kész is. Díszítésnek mehet menta vagy szeletelt barack:)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ma elkészítettem. Nagyon finom lett, talán a legjobb eddig. Köszönöm szépen! :) Adrienn