4/02/2015

Sütipecsétes húsvéti vaníliás omlós keksz

Ha Húsvét, akkor locsolkodás is. Ha locsolkodás, mindig akad olyan locsoló, akinek az ember a leges legjobban örül. Ha csak az a pár ember meglocsol, helyén van az ember szíve, és a többi már nem is fontos. Ha van kisfiad, férjed, apukád, vagy fiútestvéred, akkor pontosan tudod, mire gondolok. Mivel ők is különlegesek, a locsolásért járó ajándék is különleges kell, hogy legyen. Idén személyre szabott kekszet készítettem életem legkedvesebb férfi tagjainak a kötelező piros tojás mellé. 

A receptet Emma Jane-től köcsönöztem, aki nem mellesleg üzletszerűen sütipecséteket is gyárt, így úgy gondoltam, a receptjével biztos nem fogok mellé. És jól gondoltam A keksz készítésnél fontos motívumok mind jól teljesítettek: keksz finom, jól lehet a tésztával dolgozni, pillanatok alatt elkészül, és még a lenyomatot is tökéletesen megtartja. Kicsit persze mindig változtatok valamit az eredetihez képest, itt azt látjátok, ahogy én készítettem. 



  • 100 gr vaj
  • 100 gr porcukor
  • 1 nagy tojás sárgája
  • 1 kk vanília aroma
  • 3 ek tej
  • 275 gr liszt


A munkamenet végtelen leegyszerűsítéséhez fogj először egy késes aprítógépet, és tedd bele a vajat és a porcukrot. Dolgoztasd a gépet pár percig, vagy még addig se, amíg a vaj és porcukor szép fehérre habosodik. Ekkor add hozzá a tojássárgáját, a tejet és a vanília aromát. Megint jön a gép egy-két percre, és gyakorlatilag a tészta el is készült, már csak annyi maradt hátra, hogy kézzel hozzágyúrd a lisztet, és már kész is. Ha akarod, beteheted fóliába csomagolva a tésztát a hűtőbe pihenni, de akár azonnal fel is használhatod. Lisztezett munkafelületen nyújtsd fél cm vastagra, nyomdázd, szaggasd, és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatva süsd meg a kekszeket 180 C-ra előmelegített sütőben. Ezeknél a kekszeknél is fontos, hogy nem kell őket túlsütni, akkor kész, ha a keksz nég világos, és a széle már kezd barnulni.

P.S: Tippek és trükkök személyes tapasztalat alapján: 
  • ha nagyobb a család, érdemes dupla adagot készíteni
  • a vaj legyen vaj, és még véletlenül sem margarin
  • a porcukor pedig porcukor, és nem helyettesítendő kristály- vagy egyéb cukorral
  • Én neveket pecsételtem a kekszekbe, ha Neked még nincs betűnyomdád, elárulom, hogy én az enyémet 600 forintért vettem az ebayen, és ebben a postaköltség is benne volt
És így is lehet:sütés előtt a kekszekbe beleszúrsz egy-egy fapálcikát, és úgy sütöd meg

Nincsenek megjegyzések: