7/10/2011

Pink limonádé




  • 600 gr málna

  • 2 citrom

  • 1 narancs

  • 100-250 gr cukor

  • 3, 5 dl víz

  • 2 zacskó vaníliás cukor

  • ásványvíz (buborékos vagy mentes)

  • jégkockák


A málnát, 1 citrom és egy narancs levét és reszelt héját, a cukrot és a vanílisá cukrot tedd egy lábasba, öntsd fel 3,5 dl vízzel és kevergetve forrald habzásig.Tedd félre hűlni, majd szűrd le, jól nyomkodd ki, hogy minden íz belekerüljön a szirupba. Öntsd fel szénsavas (vagy mentes) ásványvízzel, felkarikázott citrom szeletekkel és jó sok jégkockával tálald.


P.S: A BBC Good Food 2011 júniusi számában találtam rá erre, illetve egy hasonló receptre, és nagyon megtetszett, persze alakítottam rajta. Nem nagyon szeretem a túl cukros löttyöket, így az eredeti recept szerinti 300 gr cukor helyett csak 100 gr-ot tettem bele, és pont jó volt. Aki édesebben szereti, az persze tehet bele többet is. A szirup hűtőben bő 1 hétig áll el. A jégkockatartóba is tettem málnát, úgy öntöttem bele a vizet, így egész málnaszemek is kerültek a limonádéba. Az extra ízhatásért lehet egy kis bodzaszörppel is keverni, úgy is isteni:)

Nincsenek megjegyzések: