2/01/2013

Póréhagyma krémleves

Imádok mindenféle krémlevest készíteni, egyrészt mert percek alatt elkészül, másrészt mert telis-tele vannak friss zöldséggel. Ezt a receptet nagyon sokszor szoktam készíteni, két fajta változatban is, már mutatom is:

Kell hozzá:
  • 2-3 szép szál póréhagyma
  • 500 gr krumpli felkockázva
  • 3 ek olívaolaj
  • bors
  • kis vegeta
  • 8 dl zöldségalaplé (kockából is tökéletes)
  • 1 kis doboz tejföl (150 gr)
  • tetejére snidling felaprítva

A zöldségeket jó alaposan mosd meg, a póréhagymát karikázd fel (én a zöldjét is szoktam, olyan sok klorofill van benne, hogy igazán kár lenne nem  kihasználni), a krumplit hámozd meg és vágd kis kockákra. Egy lábasban forrósítsd fel az olívaolajat, add hozzá a póréhagymát és a krumplit, és forgasd át egy kicsit, hadd piruljon meg a zöldség. Sózd, borsozd, adj hozzá egy kis vegetát. Öntsd fel a zöldséglevessel, és főzd alacsony lángon addig, amíg a krumpli meg nem puhul. 1 kis doboz tejfölhöz adj szép apránként 1 merőkanálnyi levest, és keverd össze az egészet (erre azért van szükség, mert így a hő szép fokozatosan egyenlítődik ki, és a tejföl nem fog kicsapódni), majd öntsd a leveshez. Botmixerrel turmixold le az egészet, és apróra vágott snidlinggel tálald. Isteni.

P.S: Ezt a levest szoktam úgy is készíteni, hogy először kb. 100 gr felkockázott bacont pirítok meg, arra jön a póré és a krumpli, és ilyenkor általában nem is szoktam turmixolni, hanem hagyom így, ahogy van. Így igazi tartalmas, gazdag téli leves lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések: