3/14/2013

Almás pite - Meggyes pite 2 in1 :)

Mint azt már megszokhattátok tőlem, semmit sem szeretek jobban mint a gyors, ám finom dolgokat. Nekem is, mint mindannyiunknak, fontos, hogy szép rend legyen a lakásban, hogy a család apraját-nagyját jóllakassam lehetőleg minél finomabb dolgokkal, és mindemellett és mindenek előtt maradjon tartalmasan eltölthető időnk egymásra, hiszen ez a legeslegeslegfontosabb. Így ahol csak tehetem, próbálom lerövidíteni bizonyos munkafolyamatok hosszát úgy, hogy a végeredmény minősége megmaradjon:) A hétvégén egy -ahogy én hívom- 2 az 1-ben sütit készítettem, és a hagyományos omlós tészta helyett egy gyors bögrés kevert tésztát választottam alapul, így percek alatt megvolt az egész. Mutatom.

Tésztához:
  • 3 tojás
  • 2 dl joghurt
  • 1,5 dl olaj
  • egy kis reszelt citromhéj ízlés szerint
  • 4 dl liszt
  • 1 púpos kk sütőpor 
Almás töltelékhez:
  • 750 gr alma (még héjastól mérve)
  • pici citromlé
  • 1 zacskó vaníliás cukor
  • 1-2 ek cukor (vagy ízlés szerint)
  • fahéj
  • 1 ek vaníliás pudingpor
Meggyes töltelékhez:
  • 500 gr meggy (nálam fagyasztóból)
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 ek cukor (vagy ízlés szerint, attól függően, hogy mennyire savanykás a meggy)
  • fahéj
  • 1 ek vaníliás pudingpor

Az almát mosd meg, hámozd meg és nagy lukú reszelőn reszeld le. Csöpögtess rá citromlevet, add hozzá a kétféle cukrot, a fahéjat, alacsony lángon párold át egy kicsit. A léből, amit enged, vegyél el 2-3 ek-nyit, keverd el benne a pudingport, és főzd össze az egészet. Ez max 8-10 perc alatt meg is van. Párhuzamosan készül a meggyes töltelék is: meggy mehet egy kisebb lábasba, rá a fahéj, a kétféle cukor, és a 3-4 ek-nyi meggylében elkevert pudingpor. Rotyogtasd, amíg be nem sűrűsödik. Tedd félre őket hűlni. 

A tésztához a hozzávalókat a leírt sorrendben összekevered, felét beleöntöd egy vajazott-lisztezett tepsibe, és 180 C-on sütöd amíg a teteje meg nem szilárdul (nem kell, hogy megsüljön, csak legyen szilárd érintésre a teteje, ez nálam olyan 10 perc).

Kiveszed, egyik felére jön az almás, másik felére pedig a meggyes töltelék.

 Erre pedig egyenletesen ráöntöd a maradék tésztát.

Mehet az egész vissza a sütőbe, hogy szép aranybarnára süljön, kb. 20 percre. Porcukorral meghintve, kockákra vágva tálald. Na, mit szóltok?


P.S 1. A fázisfotók minősége nem a legjobb, de nézzétek el nekem, mert este készültek
P.S 2. A tepsim enyhén "cakkos" szélét nem ér kritizálni, mert ez volt a legeslegelső tepsim, ami van már több, mint tíz éves, és hiába van azóta száz újabb és szebb, én mégis ezt szeretem a legjobban!

4 megjegyzés:

Timi írta...

Nagyon szuper ötlet!!! Köszi! Lehet ki is próbálom most hétvégén :o)
A túrós pogi is fantasztikus lett és igazad volt, még másnap is puha és finom!

Eszter írta...

Szia! Nem maradt ki valami a tészta hozzávalóiból?... Ma készítettem el ezt a sütit és bár nem ír a recept cukrot, én tettem bele, de így sem sikerült valami jól :( Elég hosszú ideig sütöttem, de szalonnás lett a tészta állaga. Csak a fincsi tölteléket sajnálom, ami belement, mert ez így ilyen formában ehetetlen. Kérlek segíts, mit ronthattam el?

Eva írta...

Kedves Eszter! Nagyon röstellem, nem nálad van a hiba, én felejtettem ki a tészta hozzávalóiból a cukrot:(Nagyon sajnálom, főleg, hogy kárba ment az alapanyag meg a ráfordított időd!Megpróbálom visszakeresni a cukor mennyiségét és javítom a receptet!Így ránézésre azt mondanám, hogy kb. 2-3 dl cukor mehet bele.Te mennyit tettél?Amúgy a süti tényleg szuper, remélem, nem vettem el teljesen a kedved tőle!Addig ezzel lehet helyettesíteni a tészta receptet:http://eveandapple.blogspot.hu/2009/07/gyors-bogres-meggyes-suti.html
Üdv, és még egyszer ne haragudj!

Eszter írta...

Szia Eva! Nagyon köszönöm a gyors választ! Dehogy, egyáltalán nem haragszom! Sőt! Már készítettem a leírásod alapján recepteket, amik tökéletesek lettek és ezért sem értettem, hogy vajon most mi lehetett a baj. Igen, biztosan kevés cukorot tettem bele (fél bögrével), ez lehetett a gond. Köszönöm ezt a másik receptet, majd kirpóbálom!