4/29/2014

Tejes pite


  • 2 tojás
  • 100 gr cukor
  • 150 gr liszt
  • 0,5 l tej
  • pici só


A tojásokat keverd össze a cukorral, majd add hozzá a lisztet és a tejet, és mixeld csomómentesre. Vajazott piteformában süsd 190 C-ra előmelegített sütőben 10 percig, majd még fél órát 180 C-on. (Én az utolsó 10 percben levettem 160C-ra, mert már nagyon pirult a teteje). Szeletekre vágva tálald házi lekvárral.

Ez a recept nem a sajátom, de sajnos nem tudom kié. Egyszer régen valahonnan kiírtam, most elkészítettem, ha esetleg valaki tudja kié, írjon rám, hogy közzétehessem:) Megérdemli, mert nagyon finom volt.

3 megjegyzés:

Timi írta...

Nálunk is nagy kedvenc ez a pite, de én egy kicsit más arányokkal dolgozom :o)
Én anno egy újságban láttam a receptet, de hogy hol, nem tudom... úgy emlékszem paraszt pitének is nevezték...ha jól emlékszem :o)
De egy a lényeg: nagyon finom!!!

Névtelen írta...

Tudtommal ez egy régi recept, mert azt olvastam róla, hogy mikor nem volt ideje a gazdasszonynak palacsintákat sütni - mert ugye ez egy palacsinta tészta -akkor tepsiben sütötte meg a kemencében. de sokfelé olvastam ezt a receptet. Lagzi Lajcsi a főzőműsorában a sváb nagymamája tejespitéjeként emlegette. Éva

Unknown írta...

Talán lankadt pite?
Nagyobb tepsibe öntve?
Vajdasági recept lenne?