3/31/2015

Citromos kuglóf


  • 4 tojás
  • 250 gr cukor
  • 2 dl olaj
  • 2 citrom
  • 2 dl 100 %-os narancslé
  • 300 gr liszt
  • 1 sütőpor


A tojásokat a cukorral keverd habosra, add hozzá az olajat, a citromok kifacsart levét, a narancslevet és a reszelt citromhéjat. Legvégül add hozzá a sütőporral elkevert lisztet. A tésztát öntsd vajazott-lisztezett kuglófformába, és süsd 180 C-ra előmelegített sütőben nagyjából egy órácskát. Ha kihűlt, megszórhatod porcukorral, vagy tehetsz rá citrommázat (100 gr porcukrot összekeversz fél citrom levével). Ugye milyen egyszerű? Húsvétra is tökéletes:)

P.S: Recept Gina Greifenstein "1 tészta - 50 sütemény"könyvéből kipróbálva.

Ti is elkészítettétek! 
Ildi kivitelezésében. Csodaszép!


3 megjegyzés:

ILDIKO írta...

Szia Evi!

Kiprobaltam a receptet es nagyon finom! Nalam "Savarin"formaba sult. Kicsit meghosszabbitottam a sutesi idot, mert csak L-es tojast hasznalok es igy egy kicsit higabb volt.Tuprobanal kiderult. A tetejere tettem a cukros-citromos zomancbol es friss citromhejat is reszeltem meg ra.Nagyogy finom ize lett! A zomancom folyekonyabb lett es igy nem maradt olyan szep feheren de az ize bepotolt mindent. A munkatarsam elkerte a recijet.Majd kesobb kuldok fotot rola. KOSZI a receptet!!
Szia! ILDIKO

ILDIKO írta...

Szia EVI!
Megsutottem ezt a finomsagodat es hamar elfogyott.A kollegam elkerte a receptet.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHC3KI6S-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CF8ZZOMY-D.jpg[/img]
Koszi hogy megosztottad velunk!
Szia: ILDIKO

Eva írta...

Szia Ildi,

először is köszi hogy nézelődsz nálam, és külön örültem a fotóknak! Olyannyira, hogy megosztottam őket a bejegyzésnél, hogy mások is lássák, milyen szépre sikerült a kuglófod. Örülök, hogy ízlett:)Jó sütögetést!

Évi