5/06/2020

Mákos-baracklekváros kocka

Ha szeretitek a mákot, nagyon jó szívvel ajánlom Nektek ezt a mákos kockát. Én baracklekvárral készítettem, de lehet meggylekvárral, vagy más lekvárral is készíteni. A recept egy nagyon kedves szerb nagymama blogjáról származik, teljes egészében az övé a recept, nem variáltam rajta semmit :) (Na jó, ez nem igaz, a csokimázat saját recept szerint csináltam😂)


Szóval:

  • 3 tojás
  • 3,6 dl joghurt
  • 1 dl olaj
  • 150 gr cukor
  • 1 csapott kiskanál fahéj
  • 100 gr mazsola
  • 100 gr mák
  • 200 gr liszt
  • 1 sütőpor
  • baracklekvár

Tetejére:

  • 50 gr margarin
  • 100 gr csoki
  • pici olaj, hogy fényes legyen

A tojásokat keverd össze cukorral, a joghurttal és az olajjal, majd keverd bele a fahájat, a mákot és a sütőporos lisztet. Legvégül kanállal keverd bele a mazsolát, majd sütőpapírral bélelt tepsibe öntsd, és a tetejére pakolj egy kiskanállal lekvárt, így:

Mehet az egész a 180 C-ra előmelegített sütőbe, és süsd szép aranybarnára, olyan 40 perc alatt.Hagyd picit hűlni, majd öntsd a tetejére az elkészített csokimázat. Ehhez 50 gr margarint teljesen olvassz fel, vedd le a tűzről, és keverd el benne a 100 gr felkockázott csokit (én étcsokival jobban szeretem, de mivel a gyerekek nem szeretik a "négercsokit", ezért most egy húsvéti csokinyusziból lett az máz😜). Addig kevergeted, amíg a csoki teljesen el nem olvad, adsz hozzá egy egész pici olajat, hogy fényes legyen, összekevered, és ráöntöd a sütire. Ennyi😊 Vágd szép kis kockákra és tökéletes!😍

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

A mákot nem kell megdarálni, jól látom? Köszönöm szépen.

Eva írta...

Én darált mákkal készítettem :)

Névtelen írta...

Köszönöm szépen.