10/11/2008

Svájci almás süti



  • 300 gr leveles tészta
  • 4 ek darált mogyoró
  • 800 gr savanykás alma
  • 2 ek vaj
  • 80 gr cukor (30+20+30)
  • 50 gr mazsola
  • pici meggylikőr
  • 2 tojás
  • 1 vaníliás cukor
  • 2 dl tejszín
  • 0,5 kk fahéj
Az almát meghámozod, felszeleteled, majd a vajon megpárolod. 30 gr cukrot hozzáadsz, és még 5 percig párolod. Közben a leveles tésztát kinyújtod, és vajjal kikent formába teszed, az alját több helyen villával megszúrkálod, majd megszórod a darált mogyoróval. Erre jönnek a párolt almaszeletek, és az előzőleg meggylikőrbe áztatott mazsola. A krémhez összekevered a tejszínt a tojással, hozzáadod a vaníliáscukrot, és még 20 gr cukrot, és az egészet rálocsolod az almaszeletekre. 200C-ra előmelegített sütőben sütöd kb. 35-40 percig, majd miután kivetted a sütőből, megszórod az utolsó maradék 30 gr cukor + fahéj keverékével.

P.S: Forrás: Lisa, 40/2008. A mostani Lisa nemcsak ez miatt a finom almás sütemény recept miatt volt jó, hanem azért is, mert egy két oldalas cikket olvahattam benne, nagy örömömre, Kern Ági blogertársunkról/földimről, akinek ez úton is szívből gratulálok, és sok sikert kívánok!Visszatérve a receptre, nekem 400 gr-os leveles tésztám volt, így az egészet felhasználtam, a síma vaníliás cukor helyett pedig bourbont tettem bele. Kb 30 perc alatt készül el, és nagyon finom:)






4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Életem legfinomabb almás sütije!
Köszi a receptet!

Eva írta...

Nagyon örülök, hogy ízlett! És nagyon szívesen:)Puszi!!!

Unknown írta...

nagyon köszi a receptet! én ugyan a mazsolát figyelmetlenségből kihagytam, de a nélkül is remek lett!!! :D ildi

Eva írta...

Ildi, úgy örülök, hogy ízlett Nektek!Puszi!!!