3/28/2012

Vaníliás túrótorta liszt nélkül



Túrótortához:


  • 500 gr túró

  • 1 kis pohár tejföl (180 gr)

  • 1 zacskó vanílisá pudingpor

  • 120 gr cukor

  • 2 zacskó vaníliás cukor

  • 4 tojás

  • 1 dl tej

  • 1 dl olaj

  • 1 citrom reszelt héja

  • 3-4 kk vanília kivonat

Eperöntethez:


  • 300 gr felengedett eper

  • 3-4 ek cukor

  • 2 vaníliás cukor

  • 2-3 kk étkezési keményítő pici vízben feloldva

Díszítéshez:


  • egész eperszemek

  • mentalevelek


Kézi mixerrel jó alaposan keverd össze a túrót, a pudingport, a tejfölt, a két fajta cukrot, a tojások sárgáját, olajat, és a tejet: Verd kemény habbá a tojások fehérjét, és fogasd bele az előbbi masszába. Reszeld bele 1 jó alaposan megmosott citrom héját, add hozzá a vanília aromát, forgasd össze, és öntsd a masszát vajazott-lisztezett piteformába (nálam 26 cm-es). 180 C-ra előmelegített sütőben süsd összesen 50-60 percig. Én félidőben letakartam a tetejét alufóliával, mert nagyon barnult.


Amíg a torta hűl, készítsd el az eperöntetet. Ehhez az epret késes aprítógében pürésítettem, beletettem egy kisebb lábasba, ráöntöttem a levet, amit engedett, cukorral és vaníliás cukorral édesítettem, és hagytam felforrni. Kb.0,5 dl vízben elkevertem az étkezési keményítőt, hozzáöntöttem az eperpüréhez, és még pár percig főztem kevergetve, amíg el nem érte a kellő sűrűséget. Ha ezzel megvagy, már csak szeletelni kell a tortát, nyakon önteni jó sok eperöntettel, rátenni pár szép eperszemet és egy-egy mentalevelet, és már kész is!


P.S: Nem tudom, miért, de valahogy Húsvét közeledtével rámjön a túrótorta süthetnék. Most is ez történt, rá is leltem egy ősrégi NLC-s receptre. Túrótorta. Mmmm. Ráadásul vaníliás! És még liszt sincs benne! Wow! Tudtam, hogy ez jó lesz nekünk! Kicsit felturbóztam, és nagyon jót ettünk belőle. Sütés közben azt hittem, kimászik a formából, annyira felemelkedett, de végül hűlés közben visszanyerte normál méretét. Az eredeti recept szerint 20 cm-es formában kell sütni, az én cuccom még nyers állapotában sem fért volna bele, így nagyobb formában sütöttem. Az eredeti receptet itt olvashatjátok.

Nincsenek megjegyzések: