2/18/2014

25 perces csoda csokitorta

Tészta:

  • 4 tojás
  • 100 gr cukor
  • 200 gr vaj/margarin
  • 100 gr étcsoki
  • 4 ek liszt
  • 1 sütőpor

Csokikrém:

  • 0,5 l habtejszín
  • 200 gr étcsoki
  • 1 ek cukor


A vajat/margarint és a csokit egy kisebb lábasban alacsony lángon olvaszd össze, tedd félre, hogy egy kicsit hűljön. A tojások sárgáját keverd fehéredésig a cukorral, add hozzá a vajas-csokis masszát, a sütőporral elkevert lisztet, majd legvégül kanállal forgasd a masszába a tojások kemény habbá vert fehérjét.Sütőpapírral bélelj ki egy tortaformát/tepsit, és öntsd bele a tésztát. 180 C-ra előmelegített sütőben süsd 20 percig. Amíg a tortalap sül, egy lábasba tedd bele a habtejszínt, a kockákra tördelt csokit és az 1 ek cukort, és addig melegítsd, amíg egyet nem rottyan. Akkor vedd le a tűzről. A megsült tortalapot szurkáld meg villával jó alaposan, és még a meleg tortalapra öntsd rá a meleg krémet (ne ijedj meg, a krém elég folyós, de ez pont így jó, majd gyönyörűen megkeményedik). Hagy először szobahőmérsékleten hűlni, majd tedd be pár órácskára a hűtőbe.Én csokiba mártott eperrel és csokiforgáccsal díszítettem, de nyugodtan mehet rá tejszín is.


Nézzétek ezt a csokikrémet!:)
P.S: Eredeti itt Selmától..Hát, aki engem egy kicsit is ismer, az tudja, hogy ha lehet választani, akkor én inkább egy könnyű gyümölcs tortára voksolok, mint a csokitortára. Na de ez a torta itt a leges leges legfinomabb csokitorta (Anyu csokis diós tortáján és csokis lepényén kívül), amit valaha ettem!Bármikor bármennyi mennyiségben jöhet!És ahogy írtam is, a hűlési időt nem számítva 25 perc és kész. Zseniális!

10 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Woooooooooooooooooowwwwwwwwwwww!!!

:-)))

Dina írta...

Annyira guszta, és a leírás alapján el is hiszem, hogy kedvenc! :))

Kata írta...

Ráadásul azok az eprek a tetején, de jó lenne egy szelet belőle!!!!

Névtelen írta...

Szia Évi!
Azt szeretném megkérdezni,hogy ez a torta kb hány normál felnőtt adag?Kvázi hány szeletes?
Fél adag egy kisebb formában 4 főnek desszertre jó szerinted?
Üdv,
Réka

Eva írta...

Szia Réka!

Igen, a fél adag elég 4 főre (de repetára már nem fog jutni, amit bánni fogtok:D). Viccet félretéve, persze, elég. Ez amit látsz a fotón, fél adag, szomszédasszonyomnak készítettem a szülinapjára, a másik fél adaggal kipipáltam a mi hétvégi édességünket.

Remélem, tudtam segíteni.

Üdv!

Évi

Névtelen írta...

Szuper!Köszi a gyors választ Évi!
Hamarosan el is készítem!
Réka

Névtelen írta...

Ez a legfinomabb, és egyben legegyszerűbb, leggyorsabban elkészíthető torta. Elkészítettem, és nagyon nagy sikert aratott, az egész család dorombolt evés közben :) Én vaníliafagyival tálaltam, próbáljátok ki, fantasztikus páros. A torta isteni, a ganache csodálatos. Szóval köszönöm a szuper receptet, még sokszor elkészítem!
Mici

Eva írta...

Mici, nagyon szívesen! Örülök, hogy ízlett Nektek a torta!Nekem is személy szerint az egyik nagy favoritom;)

Névtelen írta...

Kedves Éva !
Szeretném megköszönni ezt a receptet. Hatalmas a sikere, már számtalanszor elkészitettem, vittem vendégségbe, adtam tovább a receptet. Már szinte szállóigévé vált: Mit sütünk? Hát 25 percest. Isteni finom, tényleg 25 perc és mindenki szereti. Topolya és környéke megismerte ezt a finomságot.
Szeretettel üdvözöllek innen a Bácskából, Emőke

Eva írta...

Kedves Emőke! Szívből köszönöm ezt a megjegyzést, nagyon sokat jelent nekem!Sok puszi az én földijeimnek:)