6/04/2008

Cseresznyés clafoutis



  • 6 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 vaníliáscukor
  • pár csepp vanília aroma
  • 10 dkg liszt
  • 1 kk sütőpor
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 dl tej
  • 40 dkg cseresznye
  • porcukor
  • fahéj
Összekevered a cukrot, vaníliáscukrot, vanília aromát, a tojásokat, belereszeled a citrom héját, hozzáadod a sütőporral elkevert lisztet, a tejszínt és a tejet. Jó habos legyen. Egy gyümölcstortaformát vajazz ki, és oszd el rajta egyenletesen a cseresznyét, majd az egészet öntsd le a tésztával. Mehet be a 200 C-ra előmelegített sütőbe. Nekem 30 perc alatt lett kész. Tetejére mehet fahéjas porcukor.


P.S: Ez a hagyományos francia desszert Stahl nyomán készült, kis módosításokkal (Gyors édességek c. könyv). Én pl. vegyesen tettem bele cseresznyét és meggyet, a cseresznyepálinkát meg likvidáltam, mivel nem volt itthon. Az eredeti recept szerint 30 dkg gyümölcs kell, én picivel többet tettem bele, gondoltam, ártani biztos nem fog. Most vettem ki a sütőből, ha hazajött a férjem, meg is kóstoljuk. Szerintem játszani fog mellé nálunk egy kis vanília fagyi :)
Nem kell attól sem megrémülni, ha egy picit lágyabb a közepe, mert ez nem hagyományos sütemény tészta, inkább olyan palacsinta szerű, és nem árt neki, ha a közepe nem teljesen kemény, amikor kivesszük a sütőből. Később pedig úgyis "beáll" normál állagúra . Egyébként tökéletes desszert, köszönet érte a franciákank!Láttam már más gyümölcsökkel is elkészítve: szilvával, sárgabarackkal, és több fajta gyümölccsel is kombinálva (pl. körte-meggy, nektarin-áfonya stb.) Nálam biztos nem itt ér véget a clafoutis pályafutása:)

Nincsenek megjegyzések: