7/23/2008

Leveles tésztás hústekercs


  • 2 ek olívaolaj
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 300 gr darált hús
  • 1 dl ásványvíz
  • 250 gr paradicsom
  • só, bors
  • 1 kk pirospaprika
  • 1 kk Vegeta Pikant
  • 1 kk Vegeta
  • 1 zsemle
  • 6 tojás
  • 25 gr csemegeuborka
  • 300 gr leveles tészta
Az olívaolajon pirítsd meg a felaprított hagymát, add hozzá a darált húst és 0,5 dl ásványvizet. Add hozzá a felkockázott paradicsomot, az összes fűszert és közepes tűzön pirítsd addig, amíg el nem párolog a leve. Ez kb 15 percet vesz igénybe. Egy tálban keverd össze a feldarabolt zsemlét (vagy 1 szelet kenyeret), adj hozzá 1 tojást, 1 tojásfehérjét és az apróra felkockázott csemegeuborkát. Belelöttyented a másik 0,5 dl ásványvizet, és összeállítod a masszát. Hozzáadod a darált húst, és jól összekevered. A fennmaradt 4 tojást megfőzöd, meghámozod és hagyod kihűlni. A leveles tésztát kinyújtod vékonyra, ráteszed a húsos tölteléket, arra a 4 főtt tojást és az egészet feltekered. Megkened az 1 megmaradt tojássárgájával, és 200 C-on sütöd kb 30 percig.


P.S: Hát én igazából két tekercset csináltam a fenti adagból, mert az én leveles tésztám 400 gr-os volt, ráadásul 3 lap tésztával. Így egy adag tésztához felhasználtam a töltelék felét, és ebbe tettem a főtt tojásokat, a másik adagba ( a fennmaradt két lapot egybe nyújtottam) csak a húsos töltelék másik fele ment, tojás nem. Mielőtt feltekertem volna, levágtam egy picit a tészta oldaláról, és abból formával kiszaggattam egy szivet és csillagokat, hogy szebb legyen a tekercs:)Nekünk ízlett:)Szóval így nézett ki szeletelés előtt:


Nincsenek megjegyzések: