3/31/2010

Üvegbe zárt tél - Kókuszos sütőtök lekvár



  • 2-2,5 kg-os sütőtök
  • 400 gr cukor
  • 2 vaníliás cukor
  • 1,5 kk mézeskalács fűszerkeverék
  • 2 kk vanília aroma
  • 1 citrom leve
  • 100 gr kókuszreszelék
A sütőtököt vaágd nagyobb darabokra, szedd ki a magját, és süsd meg a sütőben (200 C-on kb.45 perc). Amikor kész, tedd egy nagyobb edénybe a megsült sütőtök belsejét, add hozzá a cukrot és a vaníliás cukrot, alacsony lángon főzd kevergetve fél óráig, majd botmixerrel pürésítsd. Most add hozzá a citromlét, a mézeskalács fűszerkeveréket, a vanília aromát és a kókuszt. Főzd tovább kevergetve még kb. 30 percig, illetve addig, amíg rotyogni nem kezd. A kész lekvárt öntsd sterilizált befőttes üvegekbe, fordítsd fejjel lefelé 5 percre, és ezzel már kész is.
P.S: Imádom a nyarat, a meleget, és ilyenkor már alig várom, hogy átmelengessék a csontjaimat a Nap sugarai. A télből talán csak a sütőtök íze hiányozna, ha nem mentettem volna meg az utolsó darab, spajzban árválkodó sütőtököt, meghosszabbítva ezzel az élettartamát egy olyan bő fél évvel:)Szeretem a kókusz+sütőtök kombinációt, így összeházasítottam őket, és üvegbe zártam, hadd élvezzék egymás társaságát, amíg mi el nem kezdjük élvezni az ő társaságukat:)Jövőre valószínűleg Karácsonyi ajándéknak is fog készülni pár üveggel:) (Ebből a mennyiségből olyan 4 kisebb befőttes üvegre való lekvár lett). A receptet az NLC-n található sütőtök lekvár inspirálta, természetesen tovább alakítottam saját ízlésre, remélem, szeretni fogjátok:)Ezzel szerintem egy időre annyi a téli ízeknek a blogomon, szerencsére mostmár jön a sok friss zöldség-gyümölcs:)

4 megjegyzés:

Adri írta...

Úúúúú, hát ez nagyon extra! Nagyon tetszik! Gratula!!!

Eva írta...

Adri, nagyon örülök neki, hogy tetszik! Úgy tűnik, egyforma az ízlésünk:)

Névtelen írta...

Tavaly elkésztítettem ezt az isteni lekvárt, több üveggel. Annyira ízlett, hogy gondoltam, karácsonyra adok belőle a barátoknak. Sajnos mire visszajöttünk 3 napos karácsonyi vidéki családlátogatásunkból, az összes üvegből elkezdett kiszivárogni a lekvár, és mind megromlott. Sírni tudtam volna....

Eva írta...

Kedves Olvasóm, a jelekből ítélve nagyon úgy fest, hogy nem lettek az üvegek kellőképp kifőzve/fertőtlenítve, mielőtt beletetted a lekvárt:(Sajnálom nagyon. Amit én javaslok, az a nagyon alapos előkészítése a befőttes üvegeknek + a tetőknek is (ez fontos!), és még tehetsz bele tartósítószert is, ha nagyon biztosíra akarsz menni.