7/23/2010

Sós pite - alaprecept

Imádok sós pitéket készíteni, mégpedig azért, mert rengetegféleképp variálható. Ezekhez a pitékhez általában mindíg ugyanazt a tészta alapot készítem, és csak a feltéttel variálok. Szoktam spenótos-túrósat készíteni, cukkiniset, gombás-sonkás-sajtosat, tonhalas-hagymás-kapribogyósat citromkarikákkal, brokkolis-csirkehúsos - paradicsomosat, és még sorolhatnám. Biztosan Nektek is megvan a kedvenc feltét kombinációtok, így megadom, hogy én hogy készítem az alapot, a tölteléket pedig igazítsátok az aktuális hangulatotokhoz:) Nálam a fortély annyi, hogy miután a tésztára rátettem a feltétet, leöntöm az egészet 1 nagy tejföl (3-4 dl) és 3 tojás keverékével.
Szóval itt a tészta alap receptje:

  • 200 gr liszt
  • 100 gr vaj/margarin
  • 1 tojás
  • 1 kk só
A tészta hozzávalóit gyúrd homogén masszává, akkor jó, ha már nem ragad az edényhez, és összeállt egy egynemű golyóvá. Ekkor fedd be folpackkal, és tedd legalább 1 órára a hűtőbe. Ezután vedd ki, lisztezett munkafelületen nyújtsd picit nagyobbra, mint a piteformád, amiben sütni fogod. Ekkor tekerd a tésztát a nyújtófádra, és ennek segítségével helyzed a sütőformába. Igazgasd el, hogy a szélekre is egyenletesen jusson a tésztából, és az alját szúrkáld meg villával. Utána már jöhet rá a töltelék, arra a tejfölös (esetleg tejszín+ tejföl keveréke)+ tojásos cucc, és be a sütőbe.Ennyi:)

Nincsenek megjegyzések: