4/20/2013

Horváth Ilona túrógombóca

Volt itthon fél kg túróm, amit záros határidőn belül el kellett használnom. Eszembe jutott a jó öreg túrógombóc, na és a szintén jó öreg Horváth Ilona szakácskönyvem, és már tudtam is, mit fogok készíteni. Na, ez aztán olyan egyszerű, hogy egyszerűbb nem is lehetne. 2 perc alatt összeállítod, bevágod a hűtőbe pár órára, 5 perc alatt kifőzöd "oszt helló". Ha gyerekszakácskönyvet állítanék össze, ez biztos belekerülne, mert szerintem egy 7 éves is simán el tudná készíteni.Na szóval így néz ki a recept, ha valaki nem ismerné:

Gombócokhoz:
  • 0,5 kg túró
  • 4 tojás
  • 2 dl gríz (búzadara)
És még:
  • 100 gr zsemlemorzsa
  • 2 ek olaj
Öntethez:
  • meleg tejföl (én vaníliás cukorral és pici fahéjjal szoktam ízesíteni)
  • esetleg áfonyalekvár/gyümölcsöntet

A túrót összetöröd, hozzáadod az enyhén felvert tojásokat és a grízt, majd jól összedolgozod az egészet. Letakarod alufóliával a tálat, és bevágod a hűtőbe, hogy a gríz megpuhuljon és magába szívja a nedvességet. (H.I. fél napot ír erre a műveletre, én 3 órát hagytam a hűtőben, és ez tökéletesen elégnek bizonyult, gondolom, akkor se lett volna baj, ha tovább hagyom.). Az olajat melegítsd fel egy kisebb edényben, add hozzá a zsemlemorzsát és pirítsd meg egy picit. Közben forralj vizet, adj hozzá egy pici sót. Az előkészített masszából formálj gombócokat (én gombóconként 1 ek-nyit vettem a masszából), és lobogó sós vízben főzd meg őket. Ha a gombócok már feljöttek a víz felszínére, leszűröd, és beleforgatod a pirított zsemlemorzsába. A langyos tejfölbe keverj ízlés szerint vaníliás cukrot és egy pici fahéjat, ezzel leöntve tálald a gombócokat.

P.S Na ugye hogy mennyire egyszerű? Áfonyalekvárral is nagyon finom (az áfonyalekvárt felhígítod pici vízzel, és kevergetve felmelegíted alacsony lángon), vagy pedig gyümölcsöntettel pl. eperöntet, vagy málnaöntet:)Mmmmm.

1 megjegyzés:

Zsóka írta...

Én is ezt a receptet szoktam használni, eperöntettel ettük a gombócot legutóbb, nagyon finom volt. Már sokszor készitettem, és ez vált be a legjobban. Egyszerű és könnyű reci. :) Köszi, hogy feltetted.