9/14/2012

Plazma torta (Marko szülinapi tortája)

Marko szülinapjára keksz tortát készítettem, mert csupa olyan dolog van benne, amit a gyerekek szeretnek, na és nem mellékesen tökéletesen formálható, és díszíthető fondannal. Íme:

  • 600 gr darált keksz
  • 100 gr darált dió
  • 100 gr csoki
  • 200 gr porcukor
  • 250 gr margarin
  • 2,5 dl Fanta (vagy más szénsavas narancsos üdítő)
  • darabolt dió
  • banános csoki (opcionális)
  • zselés cukor (opcionális)
Díszítéshez:
  • nutella
  • fondan
  • ételfesték (kék, piros, sárga)

A margarint a cukorral keverd habosra. Add hozzá a darált kekszet, a darált diót és 100 gr apróra reszelt csokit (én nem pacsmagolok ezzel, hanem bedobom a csokit a késes aprítógépbe, az megcsinálja helyettem). Add hozzá a narancsos üdítőt, a darabolt diót (esetleg a banános csokit és az apróra felkockázott zselés cukrot), és az egészet jól gyúrd össze. Formálj belőle tetszőleges alakú tortát (én egy kerek tálat kibéleltem fóliával, abba bele a massza, majd kiborítottam). Normál esetben az egészet be kell vonni jó sok tejszínhabbal, vagy csokimázzal leönteni (100 gr csokiból) aztán kész is.
Másik a fondanos variáció. Ehhez ugye az kell, hogy a fondan tudjon valamihez tapadni, így az egész tortát vékonyan megkentem nutellával. A fondan masszát picit porcukros felületen kinyújtottam jó vékonyra, és rátettem a tortára. A lelógó végeket derelyevágóval lekaptam. A fehér fondan masszából elvettem 1-1 adagnyit, egyiket kék, másikat piros ételfestékkel befestettem. A kékből kivágtam a betűket, és csak a hátuljukat kell egy ici pici vízzel megkenni (legkönnyebb ecsettel), hogy hozzá tudjanak ragadni az alap, fehér fondanhoz.A három színből kis golyókat formáltam, és azokat is vízzel ragasztottam körbe a torta peremén. A kis csillagokat az itt bemutatott kiszúróval készítettem, de bármilyen süti kiszúró formával nagyon édes díszítéseket tudtok készíteni. Ja, és a betűk: én papírboltban vettem fa betűket, azokat használtam sablonnak. Rátettem a fondanra, körbevágtam, és már kész is (ez filléres tétel). Ha nem találtok ilyen fa betűket, akkor símán egy kartonra kinyomtatjátok a betűket, kivágjátok, és máris tudjátok sablonként használni. Hát, azt hiszem, most nagy hirtelenjében ennyi. Ha érdekel Benneteket, hogy hogy csináltam a Micimackót, szóljatok, és akkor csinálok arról is egy külön posztot:)

P.S: Sok Plazma torta receptet próbáltam már, de ez az egyik legfinomabb, Minja konyhájából:) (Nevét onnan kapta, hogy eredetileg darált Plazma kekszből készül, de bármilyen darált keksz jó bele)

1 megjegyzés:

Вера írta...

Baš si je lepo napravila. Sretan Rodjus!