10/31/2012

Sütőtökös rizspuding

Én valahogy úgy vagyok vele, hogy legjobban épp az adott évszakban aktuálisan termő dolgokból szeretek meríteni, azokból sütök-főzök a legszívesebben. Az őszben imádom a sütőtököt, a színét, az ízét, a variálhatóságát. Most éppen egy standardnak mondható tejberizst alakítottam ősziessé, és egészségesebbé egy kis mézzel, fahéjjal és sütőtökkel. Mit ne mondjak, szerettük úgy Istenigazán:)

  • 1 dl cukor
  • 1,75 dl víz
  • 4 púpos ek rizs
  • 7 dl meleg tej
  • 2 dl sütőtökpüré (sült sütőtök leturmixolva)
  • fahéj ízlés szerint (én úgy szeretem, ha több van benne, és lehet érezni az ízét:))
  • 1 ek méz (elhagyható)
  • esetleg vanília
  • 4 kk vaníliás pudingpor kevés tejben feloldva

1,75 dl vízben tedd fel a rizst főni. Amikor forr, add hozzá a tejet, és főzd alacsony lángon nagyjából fél óráig, közben azért időről időre keverd meg. Félidőnél add hozzá a sütőtökpürét is. A vaníliás pudingport oldd fel olyan 1 decinyi tejben, add hozzá a rizshez (ez fogja majd besűríteni), ízesítsd mézzel, fahéjjal, esetleg egy kis vanília aromával, és főzd kedved szerinti sűrűségűre. Tálalhatod hidegen, és melegen is, egy kis fahéjjal megszórva:)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Eva, ez a variáció nagyon ötletes,biztosan el fogom készíteni!Ági