9/09/2009

Medeno srce /Mézes szívek

Gyermekkorom egyik kedvenc édessége, a Medeno srce (mézes szívek), amiből öcsémmel együtt irdatlan mennyiségeket el tudtunk fogyasztani rekord idő alatt. Ez az az édesség, amit Magyarországon is lehet kapni, tudjátok, mézeskalács szerű, isteni finom, fűszeres tészta, a közepén lekvár töltelék, és az egészet finom csoki veszi körül. Szilvia barátnőm tegnap emailen átküldte a receptjét, és egyszerűen nem tudtam ellenállni a kísértésnek, hogy azonnal el ne készítsem. Annak ellenére, hogy a süti a legnagyobb jó indulattal sem mondható diétásnak, brutál sok csoki van benne, a lekvárról már nem is beszélve, amolyan "tömör gyönyör", de nagyon finom. Az eredeti, bolti, szív alakú, ezt is meg lehetett volna olyanra csinálni, szív alakú szaggatóval, egyenként csokimázba mártogatva, de hát azzal túl sok lett volna a macera, ízre pedig ugyanaz, így is tökéletes! Lássuk hát!

Tészta:
  • 2,5 dl rétesliszt
  • 2,5 dl finomliszt
  • 3 dl cukor
  • 3 dl tej
  • 10 ek sárgabarack lekvár
  • 2 kk szóda bikarbóna
  • 2 kk fahéj
Töltelék:
  • 200 gr csoki
  • 8 ek sárgabarack lekvár
Tetejére csokimáz:
  • 100 gr csoki
  • 80 gr margarin
  • 3-4 csepp étolaj

A tészta hozzávalóit a leírt sorrendben keverd össze, majd a felét öntsd vajazott-lisztezett tepsibe, süsd addig, amíg a teteje meg nem sül. Közben olvaszd fel a 200 gr csokit, keverd bele a lekvárt, majd kend a tölteléket a megsült tésztára. A töltelékre öntsd rá a tészta másik felét, és tedd vissza a 180 C-os sütőbe olyan 20-25 percre, amíg meg nem sül. Ha kihűlt, vond be a tetejét csokimázzal: ehhez a margarint egy edényben forrósítsd fel, (akkor jó, ha már forr), ekkor vedd le a tűzről, és dobd bele a csoki kockákat, madj kézi habverővel kevergesd addig, amíg a csoki fel nem olvad. Ekkor még adj hozzá pár csepp olajat, keverj rajta egy utolsót, és öntsd a süti tetejére. Szobahőmérsékleten hagyd megszilárdulni a mázat, és már szeletelhető is:)



P.S: A fahéj helyett mehet bele mézeskalács fűszerkeverék is, én a töltelékbe "csak" 150 gr csokit tettem, mert 2,5 tábla csokim volt itthon, de így is teljesen jó volt. Ja, a sárgabarcklekvár helyett használható bármilyen más savanykás lekvár is, pl. meggy. És végül pár fotó a mi kis angyalkánkról, kis Carlosról, aki olyan jó, hogy hagyja az anyukáját sütkérezni, így az ő érdeme is, hogy ez a süti elkészülhetett:)))

Ti is elkészítettétek:)

Kata

Chef Viki

Sz Marika nagylánya, Annamari

29 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Naggggyyyon édes Carlos,gratulálok!
A sütit én is mindig imádtam,kipróbálom majd a receptet,nagyon guszta!

lúdanyó írta...

Klassz a süti, az angyalkátok me különösen :)

Unknown írta...

Szia!
Azt szeretném megkérdezni, hogy kb mekkora tepsiben sütötted?
Köszönöm válaszod! :)
Móni

Kata írta...

Ó, de kis tündér!!! irigyellek kicsit, hogy szorongathatod:)
Ja, és a süti is jó lehet, tán hirtelen felindulásból meg is csinálom...

Chef Viki írta...

Gyönyörű kisfiatok van :-)

A receptet meg vittem, mert imádom azt a sütit! Csak karácsony körül lehet kapni, de akkor nálunk is nagyon kapós!

Dragana Pušica - Moje Grne blog írta...

Uf, uf, uf..... ne znam koje je srce slađe :)
Ali ja ipak glasam za ono maleno srce na donjim slikama. Mnogo ti je sladak sinčić, neka je živ i zdrav!!!
Moja mama je pravila medeno srce, ali koliko se sećam nije bilo ovako (ja doduše sad upoređujem po slikama), moraću da pregledam sveske i nađem recept. A ti kad budeš mogla, ja bih i za ovo prevod. :)

Eva írta...

Móni, a tepsi az a kisebb fajta, lemértem neked:), 20x30cm-s. Erre szerintem pont jó, mert így nem olyan vékony a töltelék és a csoki máz! Remélem, tudtam segíteni!

Eva írta...

Andi, remélem, ízleni fog Nektek!Ha kipróbáltad,jelentkezz, hogy hogy ízlett Nektek!

Eva írta...

Chef Viki, köszi, aranyos vagy:) Remélem, a süti Nektek is annyira fog ízleni, mint nekünk!
Puszi

Eva írta...

Katám, köszi, igen, az nagyon jó! Na meg a kis talpacskáit puszilgatni, és mindenhol érezni azt a finom baba illatot:)A süti meg igazi kalória bomba, de finom:)

Eva írta...

Lúdanyó, köszi, a kis tündér nevében is:)

Eva írta...

Draga moja, evo, moj mali anđelčić sad spava, pa ću se odmah baciti na prevod recepta. Kolač jest da je prava kalorična bomba, ali je jako fin!A i dovoljno sladak čak i za tvoje momke, jer ide dosta pekmeza i šećera i još uz to i 30 dag čokolade:)))

Chef Viki írta...

Éva, tegnap este megsütöttem, nem bírtam magammal :-)

Az elkárhozás maga... Hoztam be kóstolót a munkahelyre, mert ha egyedül eszem meg, elgurulok :-))

Köszönöm, isteni!

Kata írta...

Na, tegnap délután készen volt....isteni finom! Amíg sült, végig éreztem a számban az ízét. Lecsúszott mindjárt 3 (rövid) sor:D, a kalóriákért majd számolunk:)))

Eva írta...

Katám, a kalóriákért nem vállalom a felelősséget, én mindenkit előre figyelmeztettem, hogy a süti nem diétás:)))Viccet félretéve, örülök nagyon, hogy Nektek is ízlett!

Puszi!

Eva írta...

Chef Viki, úgy örülök, hogy ízlett!!! Hogy nagyon őszinte legyek, én is egy jókora adaggal csomgoltam a barátnőmnek, mert tudtam ,hogy Carlossal addig ennénk, amíg van belőle, és már így is brutál tempóban fogyott a süti:)))

Névtelen írta...

Elnézést, de nem maradt ki a tésztából a méz??

Eva írta...

Nem, nem maradt ki a méz, beismerem , megtévesztő a süti elnevezése, de mivel a boltinak ez a neve, a süti pedig ízre teljesen olyan, ezért maradt meg az eredeti, bolti név. A süti tésztája pedig tényleg olyan ízű, mint a mézeskalács a fahéjtól, illetve a mézeskalácsfűszertől.:)

Elisa írta...

Gyönyörű a süti is, a gyerkőc is :) A receptet ki kell, hogy próbáljam! Köszi!

Névtelen írta...

Szenzációs a sütid! És a lányom, anélkül, hogy tudta volna mit eszik, azonnal beazonosította, pedig én szilvalekvárt használtam. Köszönjük a receptet! Felkerült az állandó repertoárba.
A babátok pedig gyönyörű!

Andi/cuki írta...

Kedves újdonsült anyuka,miért vagy hálás? Még miért?Játszani hívlak!:-)

Mamma írta...

Én is megsütöttem, tényleg nagyon jó! Igaz, kicsit változtattam rajta, így máshogy kellett "elkeresztelnem":), remélem, nem bánod:)
http://dallacucina.freeblog.hu/archives/2009/09/21/Szilvalekvaros_csokolades_sutemeny_armagnac-ban_pacolt_aszalt_szilvaval/

Moha írta...

Éva köszönet a receptért, megsütöttem én is, nagyon finom lett!! http://mohakonyha.blogspot.com/2009/11/lekvaros-mezes-sutemeny.html
Picit változtattam rajta,és lesz még folytatás,kipróbálom valóban szívnek formázva is.
Carlos egy kis tünemény, és tényleg rendes dolog tőle,hogy hagyja a Mamáját sütögetni:))

Névtelen írta...

Szia!

Nagyon szépen köszönöm a receptet. Tegnap elkészítettem és mindenkinek nagyon ízlett, nekem olyan igazi békebeli finomság, karácsonykor biztos az asztalra kerül.

Üdvözlettel:
Kikelet

Eva írta...

Kedves Kikelet,

nagyon örülök, hogy ízeltt Nektek!

sz.marika írta...

Szia!
Jobb későn, mint soha! Megígértem ma lányomnak, hogy "személyesen" köszönöm meg Neked ezt a finom receptet.
(http://sz-pont-marika-foltos-dolgos.freeblog.hu/archives/2010/03/06/Ha_sut_a_gyerek/)

Köszönet érte itt is, ott is!
A reader-ből figyellek rendszeresen, csak ritkán kommentelek, pedig lehetne, sűrűbben, mert sok finomságot jegyzel le a blogodra.
"Aprótalpú" csemetétek csodaszép...:-)))

Eva írta...

Kedves Marika, rálestem lánykád alkotására, gyönyörű szép lett!Különösen örülök neki, hogy pont az én receptemet választotta, és hogy sikere lett vele! Neked is és Neki is sok puszit küldök!

Konyhavirtuóz írta...

Köszönöm a receptet, többedjére készítettem (http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2012/12/mezes-szivek.html), de még mindig ugyanolyan finom!:) Boldog ünnepeket!

Unknown írta...

Szia! Remek ez a süti, magam is kipróbáltam, de én nem tettem bele cukrot, mert nagyi rengeteg cukrot tesz a lekvárba és még így is túl édes lett. Sajnos a sütőnk sem a leghíresebb(felül nem süt rendesen) :(ezért nem lett olyan gyönyörű, mint a Tiéd, pedig már annyira meg akartam csinálni,kár, hogy nem sikerül semmi.
De a receptet köszönöm, és Carlos is gyönyörű, akárcsak a sütid.