8/08/2012

Kókuszos zabpelyhes keksz

Hát szóval, az úgy kezdődött, hogy vettem egy zacskó zabpelyhet. Néztem őt, ő is engem, és arra jutottunk, hogy keksz lesz belőle.Gondoltam, praktikus, mert egyrészt tudom, mi van benne, és hogy mit eszik a gyerek. Kettő, belepakolom a kekszes dobozba, aztán igény szerint rájárunk. Úgyis eláll. Gondoltam. Na, ehhez képest Carlos még éjjel 11-kor is suttyomban a doboz beltartalmát kotorászta, Marko meg szemrebbenés nélkül ötöt-hatot is benyomott belőle egy perc pihenőt sem tartva a kekszek között (fotódokumentáció lent, mint látjátok, még a száját sem csukta be, csak rágta és rágta). Szóval tesztelve van, lehet sütök pár adaggal a nyaralásra is. Itt a recept:

  • 150 gr liszt
  • 2 kk fahéj
  • 120 gr zabpehely
  • 80 gr kókuszreszelék
  • 120 gr porcukor
  • 50 gr barna cukor
  • fél kocka margarin (125 gr)
  • 60 ml méz
  • 2 ek víz
  • 1 kk szódabikarbóna
Összekevered először a lisztet, fahéjat, zabpelyhet, kókuszt a porcukrot és a barna cukrot. Egy lábasba tedd bele a margarint, a mézet, és a vizet, és közepes lángon kevergetve melegítsd össze. Vedd le a tűzről, és add hozzá a szódabikarbónát. Add a száraz hozzávalókhoz, és keverd jó alaposan össze. A masszából formálj kis golyókat, lapítsd őket keksz formájúvá, és sorakoztasd őket sütőpapírral bélelt tepsibe. 150 C-ra előmelegített sütőben süsd meg olyan 15-20 perc alatt.

P.S: Ebből nagyjából olyan 45 keksz lesz, valamennyi helyet kell köztük hagyni a tepsiben, de nem kell túl sokat, mert nem fognak brutál mód szétterülni.

Nincsenek megjegyzések: