1/02/2022

Habcsók

Ha van kimaradt tojásfehérje, sokszor csinálunk Mimivel, a kislányommal habcsókot, ami ezzel a recepttel mindig sikerül 😊. Ő magában is nagyon szereti, én pedig inkább a tortákat szoktam vele dekorálni. Készítsétek el bátran, mert nagyon szépek, és tényleg alig van vele dolog 😊.

  • 3 tojásfehérje
  • csipet só
  • 200 gr cukor
  • 1 kk citromlé
  • 1 kk keményítő
  • ízlés szerint ételfesték (nálam piros és kék)

A tojások fehérjét verd fel kemény habbá egy csipet sóval, majd amikor már annyira kemény, hogy a fejed felé tudod emelni a tálat és stabilan benne marad a cucc, akkor folyamatos keverés mellett adagold hozzá a cukrot. Ez után jöhet bene már alacsonyabb fokozaton keverve a citromlé, majd legvégül forgass hozzá egy kiskanálnyi keményítőt. A masszát én 3 részre osztottam, egyik maradt így, ahogy van, a másikhoz pár csepp piros, a harmadikhoz pedig pár csepp kék ételfestéket tettem.A sütőt melegítsd elő 100 C-ra, majd egy tepsit bélelj ki sütőpapírral, és habzsákkal formázz habcsókokat. 1,5 órát szárítsd a 100C-os sütőben. (Nálam ebből a mennyiségből 2 tálcányi szokott lenni, egyszerre teszem be mindkettőt a sütőbe).

Nincsenek megjegyzések: