11/09/2008

Csirkemell besamellel és nokedlivel




  • 600 gr csirkemell
  • 2 ek olívaolaj
  • Vegeta mediteran
  • 400 gr konzerv gomba
Besamel mártáshoz:
  • 20 gr vaj
  • 1 ek liszt
  • 1,5 dl tej
  • 1 citrom leve
  • szerecsendió
A nokedlihez:
  • 200 gr liszt
  • 2 tojás
  • 1 dl tej
A csirkemellet vágd csíkokra, sózd, vegetázd, és süsd meg az olívaolajon. Az olvasztott vajhoz keverd hozzá a lisztet, picit pirítsd, majd add hozzá a tejet, a citromlét és a szerecsendiót, főzd, amíg be nem sűrűsödik. Ekkor keverd hozzá a gombát (Ha friss gombát használd, párold meg előtte, és úgy keverd a besamelhez).A nokedlihez először a felvert tojásokhoz add hozzá a tejet és a sót, majd apránként add hozzá a lisztet, amíg kompakt masszát nem kapsz. Kanállal szaggass a masszából nokedliket, és főzd forró vízben, amíg a víz felszínére nem úsznak. A csirkemellet és a nokedlit öntsd le az elkészített gombás besamellel, és tálalható is!
P.S: Forrás: Kuhinjica2008/18, okt-nov. Én most a besamelhez nem adtam citromot, hanem maradtam a hagyományos szerecsendió-só ízesítésnél. A nokedlihez picivel kevesebb liszt is elég volt, mint amennyit a recept ír, a besamelből pedig a mennyiség elbírja a dupla adagot. Az eredeti mennyiségből nekem a gombára volt elég, így a nokedlit már tejfölösen csináltam:)



Nincsenek megjegyzések: