5/16/2009

Clafoutis vegyes gyümölccsel



  • 125 gr rétesliszt
  • 3 tojás
  • 2,5 púpos ek cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl tejszín (20%)
  • gyümölcsök vegyesen (málna, meggy, egres, barack)
Vajjal kenj ki egy piteformát, és rakd ki az alját jó sok gyümölccsel. A tojások sárgáját keverd habosra a cukorral, add hozzá a lisztet, a tejet és a tejszínt. A fehérjéket kézi habverővel picit verd fel, és add hozzá a többi hozzávalóhoz. A tésztát öntsd a gyümölcsökre, és süsd 185 C-on, amíg szép aranyszínűre nem sül.

P.S: Eredeti recept az NLC-n, amit én természetesen egy picit megvariáltam. Amikor megláttam, tudtam, hogy ezt bizony meg fogom csinálni. Amúgy is közismert a clafoutis mániám, szerintem tökéletes desszert, és pont eszembe jutott, hogy van még egy csomó málnám, egresem és meggyem a fagyasztóban, amiktől jó volna megszabadulni. Szerintem ezekkel a picit savanykás gyümölcsökkel a legfinomabb, de az is lehet, hogy csak a terhességem miatt retardálódott ízlésvilágom miatt gondolom így:) Minden esetre, lehet bátran kísérletezgetni! Én pl. legközelebb már kitaláltam, hogy szederrel és áfonyával fogom készíteni, és mivel itt a meleg, vanília fagyi lesz mellé!

Nincsenek megjegyzések: