5/28/2009

Tejszínes zöldborsó főzelék



  • 900 gr zöldborsó
  • 1 púpos ek vaj
  • 2 ek liszt
  • 6 dl húsleves
  • 4 dl tejszín (light)
  • vegeta
  • bors
  • petrezselyem
A forrásban lévő vízbe dobd bele a leveskockát, majd add hozzá a zöldborsót, és főzd puhára. Közben egy külön edényben olvaszd fel a vajat, add hozzá a lisztet, és kevergesd, amíg picit meg nem pirul. Vedd le a tűzről, adj hozzá egy kis tejszínt, keverd el csomómentesre kézi habverővel, majd keverd a zöldborsóhoz. Öntsd hozzá a maradék tejszínt is, ízeítsd vegetával, sóval, borssal és petrezselyemzölddel, majd kevergesd, amíg szépen be nem sűrűsödik.
P.S: Drága férjem, Carlos könyörögte ki nálam ezt a zöldborsófőzeléket. Azért volt erre szükség, mert én nem vagyok egy nagy főzelékes, ezért nem is készítek gyakran, de a kedvéért elkészítettem. Ez pedig annyira finom lett, hogy még én is kétszer szedtem belőle!

Nincsenek megjegyzések: