5/13/2009

Meggyes gyümölcsrizs



  • 150 gr rizs
  • 1 l tej
  • 100 gr cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • fahéj
  • 3 dl habtejszín
  • meggy
  • (kandírozott) narancshéj a díszítéshez
A rizst mosd át vízzel, szűrd le, és tedd fel a tejjel együtt főni, forrald fel kevergetve, majd vedd le a lángot alacsonyra, keverd hozzá a cukrot, vaníliás cukrot, fahéjat, és még főzd olyan 35 percig. Hagyd hűlni, majd keverd hozzá a felvert habtejszínt. A meggyel rétegezve tálald, és díszítsd kandírozott narancshéjjal.

P.S: Személyes megjegyzések tőlem: az eredeti recept meggy slatkoval készül, ami tulajdonképpen sűrű cukorszirupban eltett meggy. Nekem nem volt sajnos itthon, muszáj lesz Anyut vagy a Mamát megfűzni, hogy készítsen nekem, mert én azt bizony nagyon szeretem! Ennek híján, gondoltam megteszi a fagyasztóból kivett meggy is. Megfőztem a rizst, isteni illata lett a fahéjtól és a vaníliától, és betettem a hűtőbe, hogy teljesen kihűljön. Picit soknak találtam a tejet, mert a rizs nem szívta be az egészet, de gondoltam, maximum leöntöm róla. Ehhez képest Carlosom ahogy betuszkolt egy üveg Cola Zero-t a hűtőbe, a tejberizses tálat félig felborította, így a fölösleges, sűrűre főtt tej belefolyt az egy szinttel lejjebb található tálba, amiben pedig a már felolvadt meggy volt. Hát, jobbat nem is tehetett volna velem a Zuram:), mert ettől a meggy is isteni finom lett, úgyhogy legközelebb már direkt így fogom készíteni:) (vagy lecsökkentem a tej mennyiségét, mondjuk úgy 8 dl-re). Egyébként ízre az egyik legfinomabb tejberizs, amit valaha is ettem, próbáljátok ki bátran! Ja, és még annyi, hogy mivel nem volt meggy slatkom, ezért még 1 plusz vaníliás cukrot kevertem a rizshez a tejszínnel együtt.





Forrás: olasz gastro újság szerbiai kiadása, 05/2009, picit a magam ízlésére formálva.

2 megjegyzés:

duende írta...

Nagyon guszta! :)

Épp a anpokban gondoltam rá, hogy milyen régen csináltam gyümölcsrizst! Pedig nagyon imádom, egy időben rendszeres desszertként szerepelt az "étlapon".

Egyre gondoltunk. :)

Eva írta...

Szia Duende,

Hát tényleg egyre jár az agyunk, nyugodt szívvel tudom Neked ajánlani ezt a változatát, bátran készítsd el, nem fogod megbánni. A gyümölcsrizst én is nagyon imádom, és amióta egy kis pasi költözött a pocakomba, szinte hetente kétszer eszem gyümölcsrizst az esti sétáink során, valahogy most különösen jól esik, attól függetlenül, hogy most kevesebb édeset eszem. Aztán amikor végleg megelégeltem, hogy két kanálnyi rizzsel, és 3 szem gyümölccsel akarták kiszúrni a szemem, akkor mondtam, hogy majd én készítek olyat, és annyit, amilyet én szeretnék! Így választottam ki ezt a receptet, de terítéken van ám a Stahl Judit féle gyümölcs rizs is!Hamarosan azt is el fogom készíteni!

Puszi, és jó sütkérezést!