5/19/2021

Schwarzwald tekercs

 Szeretek tekercseket készíteni, édeset is, sósat is, szerintem nemcsak finomak, hanem gyönyörűen is néznek ki 😇. Ezt a receptet innen próbáltam ki.

Most egy Schwarzwald tekercset hoztam nektek (vagy Feketeerdő tekercs), meggyel, csokival, isteni és kicsit sem bonyolult 👌😊. Így készítsétek:

Tészta:

  • 6 tojás
  • 120 gr liszt
  • 120 gr cukor
  • pici só
  • vanília aroma/őrölt vanília
  • 25 gr holland kakaó

Töltelék:

  • 150 gr meggy (én fagyasztottal szeretem, a befőtt nekem túl édes)
  • 2 ek meggylikőr
  • 2 vaníliás cukor (elhagyható)
  • 3 dl tejszín
  • 1 kk porcukor
  • 100 gr mascarpone
Tetejére:
  • reszelt étcsoki

A tojások fehérjét verd kemény habbá egy csipet sóval. A tojássárgákat keverd habsora a cukorral és a vaníliával, majd forgasd bele tojásfehérjehabot. Szitáld bele apránként folyamatosan forgatva a kakaóval elkevert lisztet. Ha ezzel megvagy öntsd a tésztát egy sütőpapírral bélelt nagy tepsibe (a sütőhöz járó nagyba), és 180 C-ra előmelegített sütőben süsd meg kb. 15 perc alatt. Rögtön borítsd ki a tésztát egy enyhén nedves konyharuhára (spricceld csak meg egy picit vízzel), úgy, hogy felül legyen a sütőpapír, amit ennél a pontnál húzz le, és a konyharuhával együtt tekerd fel szép szorosra a tésztát, tedd félre hűlni.

A meggyet jól csöpögtesd le, keverd jól össze a vaníliás cukorral és a meggylikőrrel. A mascarponet keverd el a porcukorral, majd a felvert tejszínhabbal. A tekercset kend meg a krém 2/3-ával, tedd rá a meggyet, tekerd fel, a maradék krémmel vond be és jó bőven reszelj rá étcsokit. Hagyd pár órácskára a hűtőben, hogy szépen összeérjenek az ízek, és kész is!Mehet az asztalra 😍






Nincsenek megjegyzések: