5/11/2010

Medvehagymás pogácsa


  • 500 gr liszt
  • 1 dl tej
  • 1 ek cukor
  • 3 dkg élesztő
  • 2 tojássárgája
  • 1 dl tejföl
  • 250 gr vaj (margarin)
  • 3 kk só
Tetejére:
  • 1 tojássárgája
  • tengeri só
  • szezámmag
A tejet lanygosítsd fel, keverj hozzá 1 ek cukrot, majd morzsold bele az élesztőt, és hagyd felfutni.A vajat (margarint) picit melegítsd meg mikróban, add a liszthez, add hozzá a 2 tojássárgáját, a felfutott élesztőt, a tejfölt és a sót,és gyúrd össze, amíg szépen el nem válik az edény faltól. Takard le konyharuhával, és hagyd olyan 50 percet kelni. Ekkor lisztezett munkafelületen nyújtsd ki, szórd meg az apróra vágott medvehagyma felével, és tekerd fel, mint a beiglit, majd a tekercs két végét hajtsd egymásra. Nyújtsd ki ismét a tésztát téglalap alakúra, szórd meg a maradék medvehagymával, majd ismét tekerd fel. Nyújtsd újjnyi vastagra, szaggass belőle pogácsákat, kend le a tetejüket felvert tojássárgájával, szórd meg tengeri sóval és szezámmaggal, majd süsd sütőpapírral bélelt tepsiben 180 C-on olyan 20-25 percig, amíg szép aranysárgára nem sül.
P.S: A recept a Nők lapja konyhában jelent meg (2010 áprilisi szám).A hozzávalókon csak minimálisan változtattam, az elkészítés módját viszont leegyszerűsítettem (az eredeti recept szerint a vajat el kell morzsolni a liszttel, és 3x kell pihentetni a tésztát,én ezt nem tettem, és így is tökéletesen finomak lettek a pogácsák).Nagyon szerettük, gyorsan elfogyott:)))Legközelebb viszont szerintem késes aprítógépben fogom apróra vágni a medvehagymát, mert most nem vágtam elég apróra, és a pogácsa szaggatásánál volt, hogy kilógott egy-egy kis medvehagyma darab. Bár ez csak részletkérdés, az ízén nem változtatott semmit:)

Nincsenek megjegyzések: