5/24/2010

Epres tiramisu

  • 2 dl tej
  • 2-3 ek cukor
  • 2 tojássárája
  • 100 gr porcukor
  • 250 gr mascarpone
  • 100 gr fehércsoki
  • 2 dl tejszín, habbá verve
  • 300 gr eper + a díszítéshez
  • kb. 350 gr babapiskóta
A tejet melegítsd meg, majd keverj hozzá 2-3 ek cukrot, hagyd, hogy a cukor teljesen felolvadjon benne. A tojások sárgáját keverd habosra a porcukorral, majd add hozzá a mascarponet és a habbá vert tejszínt. A fehércsokit olvaszd fel, és keverd ezt is a mascarpones krémhez. Egy őzgerincformát bélelj ki folpackkal, majd béleld ki az alját és az oldalát a cukros tejbe forgatott babapiskótával. Erre kerül a krém fele, majd a forma közepén végighaladva a krémbe nyomkodd fejjel lefelé a megmosott eper szemeket. Erre jön a krém második fele, majd az egészet fedd be tejbe mártogatott babapiskótával. Tedd hűtőbe dermedni, díszítsd eperszemekkel, és tálald.
P.S: Már említettem, hogy mostanában egyre jobban tetszik a Nők lapja konyha, és hogy egész jó kis receptekkel rukkolnak elő. Nincsenek túlbonyolítva és finomak. Ez a recept a 2010/májusi számból való, és ahogy megláttam, tudtam, hogy ez bizony nálunk terítékre fog kerülni. A recept csak 20 dkg epret ír, én viszont jóval többet használtam hozzá, mert az epret nagyon szeretjük, és egyébként is szeretjük ha a gyümölcsös sütik tényleg telis tele vannak gyümölcsökkel. Maga az elkészítés max. 15 perc, úgyhogy bőven visszatéríti a ráfordított energiát:)

5 megjegyzés:

Kata írta...

Hű de szép lett! mi most épp a hamis mézes sütidet esszük, az epres elfogyott, de hát azt nem is lehet sokáig tartogatni

Bianka írta...

Csodálatosan néz ki. Pont mint az újságban. Én is megvettem :)

Вера írta...

ičan,mnogo mi se dopada!!!

Dragana Pušica - Moje Grne blog írta...

Ovo je mnogo dobro draga moja Eva!!!

Nyuci írta...

Szia Éva! Én is elkészítettem és feltettem a blogra, ahol rólad is megemlékezem :)

Nagyon aranyos a kicsi fiad!

Szép hétvégét!