12/05/2013

Mákos guba Stahl Judit szerint

Amióta megvan a blogom, még egy épkézláb Karácsonyi menüt sem sikerült feltennem, általában azért, mert Szentestekor elkészítem, amit minden évben azon a napon, rettenetesen jót eszünk belőle, és mire posztolnám, addigra már tulajdonképpen okafogyottá válik a dolog. Tudom, vannak ügyes és nagyon lelkes blogger társaim, akik Karácsony előtt pár héttel végig készítik és eszik a komlett Karácsonyi menüt a fotók és a receptek kedvéért, de mivel mi a Szentestekor asztalra kerülő ételeket évente szinte csak és kizárólag Szentestekor esszük és készítjük, nem akartam megtörni a várakozás és a vágyakozás örömét. Lehet, hogy azért is esik mindíg annyira de annyira jól minden egyes falat. Az alma, amit annyi felé vágunk, ahányan vagyunk a családban, hogy mindíg együtt legyünk, és hogy a következő évben is meglegyen a családi egység. A méz és a dió hozzá, hogy édesek legyenek a napjaink, és a fokhagyma, amely az egészségünket hivatott őrizni az elkövetkező év során. Ezt követi a bableves vajas rántással és foszlós fonott kaláccsal, majd a sült (rántott) hal babsalátával és lilahagymás krumplisalátával, majd mákos guba aranyszínű mézzel meglocsolva, hogy a bőség, termékenység és a jó házasság is biztosítva legyen:) Tavaly azért lefotóztam Nektek a mákos gubát, amit készítettem, Stahl Judit receptje alapján, és azt kell hogy mondjam, rettenetesen finom lett. De tényleg. Én fél adagot csináltam, az nekünk elég olt, meg egy picit variáltam rajta, de majd írom hogy mit. Így készült:

  • 5 dl tej
  • 100 gr cukor
  • 1 vaníliarúd magjai (nálam vanília aroma - Dr. Oetker féle)
  • 5 dl tejszín
  • 250 gr szikkadt kifli (nálam gubakifli)
  • 120 gr darált mák
  • 100 gr porcukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 4 tojássárgája
  • 100 gr vaj (nálam csak  kb. 40 gr)
  • tálaláshoz 2 dl méz

Forrald fel a  tejet a cukorral és a vaníliarúd kikapargatott magjaival. Vedd le a tűzről, és add hozzá a tejszínt, tedd félre hűlni. A kifliket vágd centis karikákra, és szórd bele egy kivajazott tepsibe. A mákot keverd össze a porcukorral és a citrom reszelt héjával, majd az egészet szórd rá a kiflikarikákra. A tojássárgákat add a kihűlt tejszínes cucchoz, öntsd a kiflikarikákra, és jól forgasd össze az egészet. A tetejére morzsold rá a vajat (én ráreszeltem, és csak olyan 40 gr-nyit), és süsd 30 percig 190 C-ra előmelegített sütőben. Mézzel meglocsolva tálald.

Nincsenek megjegyzések: