2/12/2010

Mustáros-diós karaj egészben sütve



  • 1 kg karaj egészben
  • bors
  • fűszerkeverék
  • mustár
  • tejföl
  • durvára vágott dió
  • apróra vágott csemegeuborka
A karajt előző este jól dörzsöld be minden oldalról sóval, borssal, fűszerkeverékkel (amit szerettek). Ezután kend be az egészet mustárral (ne sajnáld, mehet rá jó vastagon), erre szintén egy jó nagy adag tejföl, olyan jó "szottyos" lesz, de ilyen kell, hogy legyen. Tedd a frizsiderbe, hogy jól átjárja a pác. Sütés előtt tedd a karajt egy tepsibe, önts alá egy ujjni vizet, majd a karajra szórd rá az apróra vágott diót és az apróra felkockázott csemegeuborkát.Told be a 200C-ra előmelegített sütőbe, és süsd olyan 1,5 órát.

P.S: Lányok, én vagyok az, aki nem szoktam szeretni, ha egy recept pontatlan, illetve nincs megadva, hogy miből mennyi kell, de ennél a receptnél tényleg nincsenek mennyiségek:) A karaj is lehet kisebb vagy nagyobb, ettől függ majd a tejföl és a mustár mennyisége is, és a dióé és az uborkáé is. Szóval csak csináljátok ráérzésből, és finom lesz:)Tudom, hogy régies étel, de mi szeretjük, ezért fokhagymaszószt készítettem mellé, és volt még hozzá velesült krumpli. (A sütési idő vége előtt olyan 40 perccel csak köré raktam a nagyobb hasábra vágott krumplit, és a húslében finomra sült:) A dió a karaj tetején pedig szépen megpörkölődik, és ettől lesz nagyon finom:)

Nincsenek megjegyzések: