2/15/2010

Valentin napi aszalt szilvás csokitorta


  • 250 gr aszalt szilva, félbe vágva
  • 4 ek konyak
  • 25 gr holland kakaópor
  • 100 gr 70% kakaótartalmú étcsoki
  • 50 gr vaj
  • 140+35 gr barna cukor
  • 4 nagy tojás fehérje
  • 85 gr liszt
  • 1 kk fahéj
  • tejszínhab a tálaláshoz
Az aszalt szilvát kb.30 percre áztasd be a konyakba. Melegítsd előa sütőt 190 C-ra, és vajazz-lisztezz ki egy 23 cm átmérőjű, levehető aljú tortaformát. A kakaót, darabokra tört csokit, a vajat és 140 gr barna cukrot tegyél egy lábasba, adj hozzá 1 dl forró vizet, és alacsony lángon addig melegítsd, amíg síma nem lesz. Tedd félre, hadd hűljön. Közben a 4 tojásfehérjét verd kemény habbá a maradék 35 gr cukorral, szitáld rá a lisztet és a fahéjat, fémkanállal jól forgasd össze, majd add hozzá a csokis masszát is. Még egyszer forgasd jól össze az egészet, öntsd a masszát a tortaformába, és rakd ki a tetejét szilvával. (A maradék konyakot-ha van-, ráöntheted). 30 percig süsd, tejszínhabbal, vagy tejszínes krémsajttal tálald.
"Egymásban élünk, még az álmainkban is."
Müller Péter

P.S: A recept a BBC Good Food Magazine gondozásában megjelent 101 Torta és sütemény c. könyvből származik. Azért választottam, mert Carlos nagyon szereti a csokitortát, másrészt pedig a csoki+aszalt szilva+konyak+tejszínhab nagyon Valentin napi kombinációnak tűnt:)Jó sok tejszínhabbal ettük, már szinte nincs is belőle! (Gizike, Chef Viki, remélem, Nektek különösen fog tetszeni!)

11 megjegyzés:

szepyke írta...

Az anyja... De szép lett!:)

Chef Viki írta...

De drága vagy :-))) Jövök egy szeletre, mert ez valami fenomenális finom lehetett!

Carlosnak kitűnő ízlése van :-DD

Ági, aki főz írta...

Jaj, ez de jó lehetett!

Ottis írta...

Nagyon jól néz ki!

Gizi írta...

Drága Éva!!!
Még hogy tetszik-e, hát itt rögtön elalélok tőle!!! Csoki-aszalt szilva, imádom!!!! Van itthon datolyám, holnap azzal fogom megsütni!!!!(már alig várom a holnapot, vigyorgás)Köszönöm a receptet!!!

Eva írta...

Lányok, köszönöm szépen:)Mindenkinek küldök egy-egy szeletet:)))

Eva írta...

Gizikém, datolyával is biztosan nagyon finom lesz, majd írd meg, hogy sikerült! Nekem még a karácsonyi nagybevásárlásból maradt egy csomó aszalt szilvám, de nem az a túl száraz, inkább olyan sűrű szilvalekvár jellegű, azzal isteni volt, kíváncsi vagyok, milyen lesz a datolyával!(Carlosnak rögtön volt kreatív ötlete a következő adagra vonatkozóan, azt mondta, hogy használjam fel az Anyukája által készített meggylikőrből a meggyeket:))Szóval, lehet variálni, mind egy kicsit más és más lesz, de szerintem bárhogyan is, nagyon finom lesz:)

Gizi írta...

Drága Éva!
Köszönöm!!!! Megsütöttem, és isteni finom lett. Sajnos a datolyámat túl száraznak találtam már hozzá, így én is szilvával készítettem, és rumba áztattam be. Nagyon finom lett!!!!! Carlosnak remek ötletei vannak, szerintem isteni finom lesz a meggyel, főleg hogy saját készítésű. Annak nincs is párja. Az alapreceptet én is variálni fogom, különböző gyümölccsel, mert nagyon finom tészta. Én is gondoltam rád amikor ettük, és szívesen küldtem volna kóstolót!!!:)

Névtelen írta...

Kedves Éva!Nekem is a karácsonyi bevásárlásból maradt aszaltszilvám,pont olyan puha-ahogy te írtad-lekvárszerű.El is készítettem ezt a sütit,és mennyei!Mindenkinek ajánlom!
Köszönöm a receptet:
Gabi

Eva írta...

Gizikém, meglestem nálad, gyönyörű lett! Most, hogy a mienk már elfogyott, szívesen ettem volna egy kis kóstolót a tiedből:)))Puszi, és hamarosan hozok még finom csokis recepteket!

Eva írta...

Drága Gabi, nagyon örülök, hogy ízlett Nektek!És köszönöm a kommetnet, mindíg nagyon boldoggá tesznek a visszajelzések! Puszillak!