4/08/2010

Húsvéti zöld tekercs


Tekercshez:
  • 6 tojás
  • 7 ek liszt
  • 6 ek tej
  • 3 ek olaj
  • 1 sütőpor
  • 1 kk só
  • 500 gr spenót püré (mirelit is tökéletes)
Töltelékhez:
  • 300 gr krémsajt
  • 2 újhagyma
  • 50 gr pörkölt szezámmag
  • felkockázott gépsonka
  • felkockázott piros és sárga kaliforniai paprika

A tojásfehérjét verd kemény habbá, add hozzá egyenként a tojássárgákat, közben alacsony fokozaton folyamatosan mixereld.Add hozzá a tejet, az olajat, a sütőporral elkevert lisztet, a sót folyamatosan mixerelve, majd legvégül a lecsepegtetett spenót pürét. Jól keverd össze, majd öntsd sütőpapírral bélelt tepsibe (én a sütőpapírt vékonyan meg szoktam kenni olajjal, így biztosan szépen le tudom majd húzni a tésztáról).20 percig süsd 200C-ra előmelegített sütőben. Ekkor borítsd a megsült tésztát egy nedves konyharuhára, húzd le róla a sütőpapírt, és a konyharuha segítségével tekerd fel szép szorosra. Tedd félre, hadd hűljön, amíg elkészül a töltelék. A töltelékhez a krémsajtot keverd össze a pörkölt szezámmaggal, a felkarikázott újhagymával, majd add hozzá a kockára vágott paprikát és sonkát (a sonka és paprika mennyisége tetszés szerinti, én sosem mérem, viszont szép, ha sok van benne, mert ettől lesz a tekercs szép színes). Ezután már csak a tésztára rá kell kenni a tölteléket (az egyik végén hagyj üresen egy olyan 5 cm-es sávot, hogy a töltelék ne follyon ki, amikor feltekered), szorosan feltekered, becsomagolod alufóliába, és tedd pár órára a hűtőbe, hogy szépen szeletelhető legyen.
P.S: Idén is készítettem spenótos tekercset Húsvétra, valahogy nem hiányozhat ilyenkor az asztalunkról, de minden évben picit máshogy készítem, éppen az aktuális hangulatomnak megfelelően. Apu és Carlos is imádta, azt sem vettem észre mikor fogyott el a tálcáról:)

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon látványos és guszta

Névtelen írta...

Kedves Eva!!Mentettem a receptet mert finomnak tunik es biztos meg fogom kesziteni.Agi Temesvarrol.Udvozletem es varom a tovabbi szuper recepteket.

Vicuska írta...

Nagyon tetszik ez a tekercs!!!