4/07/2010

Jaffa tekercs



  • 3,5 dl víz
  • 10 ek cukor
  • 125 gr margarin
  • 4 zacskó vaníliás cukor
  • 5 ek gríz (búzadara)
  • 18 ek darált dió
  • 1 ostyalap
  • 24 db Jaffa keksz (narancsos piskóta tallér)
  • narancslé
A vízet forrald fel a cukorral és a margarinnal. Amikor forr, vedd le a tűzről, keverd bele a grízt, tedd vissza a tűzre, és kevergesd, amíg be nem sűrűsödik.Vedd le a tűzről, keverd bele a vaníliás cukrot és darált diót.Az ostyalapot tedd két nedves konyharuha közé, hogy megpuhuljon, majd a lapot kend meg a töltelék felével (az ostyalap egyik szélén hagyj egy olyan 5 cm-es helyet üresen, hogy ne follyon ki a töltelék, amikor feltekered).A narancsos piskótatallérokat mártogasd narancslébe, majd sorban tedd őket a töltelére, úgy, hogy egyiknek felfelé nézzen a csokis része, másiknak lefelé. (A 24 db kekszből olyan 3 sor keksz jön ki). Amikor ezzel is megvagy, kend rá a töltelék másik felét, és tekerd fel. Hagyd hűvös helyen száradni, és már csak szeletelni kell, és enni:)
P.S: Recept innen.Ez volt az egyik Húsvéti aprósüteményünk. Nagyon gyorsan elkészül, és mindenki nagyon szerette:)A dió+narancs kombináció amúgy is favorit nálunk, de ebben a formában még nem készítettem, de hogy nem ez volt az utosó alakalom, az is biztos:)

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet, guszta

Névtelen írta...

Van néhány kérdésem, mielőtt nekiállok a sütinek:
- Nem lett nagyon édes 10 evőkanál cukortól? Olyan soknak tűnik nekem....
- Lécci mondd meg, hogy kb mekkora az az ostyalap, amit használtál!
Köszönöm! Titáti

Eva írta...

Kedves Titáti,
Mi sem szeretjük a túl édes sütiket (eltekintve az olyanoktól, amik csak úgy jók, pl. pár görög süti, mint a baklava vagy a kadaifi), ez egyáltalán nem volt túl édes. Én csapott evőkanállal mértem a cukrot, és ugye megy bele még a búzadara és a 18 kanál dió, így arányaiban nézve sem kéne hogy túl édes legyen, és nem is volt az. (ha soknak találod, akkor csökkentsd le egy picit, mondjuk 8 ek-ra, de szerintem többel ne, mert nem lesz elég sűrű a cukorszirup). Az ostyalap az a nagy méretű, lecentiztem Neked, 30x40-es.Remélem, tudtam segíteni. Ha lenne bármi kérdésed, csak írj nyugodtan, szívesen segítek bármiben!Aztán számolj be a végeredményről:)
Üdv,

Évi