4/21/2010

Meggyes-szentjánoskenyeres kevert süti


  • 3 bögre rétesliszt
  • 1 bögre gríz (búzadara)
  • 1,5 bögre cukor
  • 6 púpos ek őrölt szentjános kenyér (karob por)
  • 1 sütőpor
  • 0,5 kk szódabikarbóna
  • 2 bögre natúr joghurt
  • 1,5 bögre tej
  • 1 bögre olaj
  • 1 kk fahéj
  • 500 gr meggy
  • 6 ek meggylé
A tészta hozzávalóit öntsd egy keverőtálba, majd mixerrel keverd össze. Öntsd a masszát vajazott-lisztezett, közepes méretű tepsibe, szórd meg a meggyel és süsd 200 C-on kb. 35 percig.Amikor kész, vedd ki a sütőből, és locsold meg a süti tetejét 6 ek meggylével.
P.S: Imádjuk a szentjánoskenyeret, minden formájában, valahogy visszarepít a gyerekkorba. Emlékszem, dédim sokszor használta, gyakran "tésztanapkor"szentjánoskenyeres tésztát ettünk nála, és nagyon szerettük. Ez a süti több szempontból is nagyon praktikus, egyrészt percek alatt össze lehet dobni, másrészt sokáig finom puha marad, nem szárad ki a tésztája, és harmadszor, de nem utolsó sorban, a meggy és az őrölt szentjánoskenyér tökéletesen harmonizál egymással:)A mérce 2 dl-s bögre, mindent azzal kell mérni (a joghurtot is). És nem tévedés, tojás nem megy a tésztába. Ezt a sütit úgy is el lehet készíteni, hogy a meggyet beleforgatjuk a tésztába és úgy sütjük, majd bevonjuk csokimázzal, de én most nem tettem rá.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon gusztusos. Kopog a szemem az éhségtől, jöhetne egy kockával ;)

Ági, aki főz írta...

Még sosem ettem szentjánoskenyeres tésztát, de valami nagyon hasonló sütit sütöttem én is - ma a blogon. Jók ezek a kevertek.

Eva írta...

Köszönöm, láynok:)Ági, azt úgy készítik, mint a diós tésztát, csak dió helyett őrölt szentjánoskenyérrel, és isteni finom (bár én sem ettem eddig sehol máshol, csak a dédimnél:))És mi még palacsintába is szeretjük töltelékként:)