4/16/2009

Ajváros tekercs 2


Tekercs:
  • 5 tojás
  • 5 ek liszt
  • 4 ek ajvár
  • 1 sütőpor
  • 1 ek olívaolaj
Töltelék:
  • 1 tömlős krémsajt
  • 150 gr Feta
  • 2-3 ek tejföl
  • apróra vágott petrezselyem/bazsalikom
  • 2-3 nagyob csemegeuborka felkockázva
  • 200 gr párizsi felkockázva
A tojásokat keverd össze az ajvárral, majd add hozzá a sütőporos lisztet, olívaolajat és a sót. Öntsd az egészet sütőpapírral bélelt tepsibe, és süsd meg. Amikor kész, borítsd nedves konyharuhára, és a konyharuha segítségével tekerd fel. Amíg hűl, keverd össze a töltelék hozzávalóit. A tekercset tekerd ki, töltsd meg a töltelékkel, majd tekerd vissza. Csomagold alufóliába, és tedd hűtőbe min. 1 órára, hogy szépen szeletelhető legyen.
P.S: Mi nagyon szeretjük az ajvárt, és hál Istennek, mindíg van is itthon jó pár üveggel, mert Anyu mindíg készít nekünk is. Ha viszont bárkinek nincs otthon ajvárja, nyugodtan helyettesítheti ezt a mennyiséget 2 kiskanál pirospaprikával. Nem mondom, hogy ízre ugyanaz lesz, de legalább a színhatás melesz:)

3 megjegyzés:

trinity írta...

Nagyon gusztusos! Elmentettem!

Én spenóttal készítettem hasonlót....

Ági, aki főz írta...

Egészen lenyűgöző ez a sok színes falatka. Szívesen megkóstoltam volna!

Amúgy ajvárt most már Bp-en is láttam sok helyen, igaz horvát (Podravkás).

Eva írta...

Ági, a Podravkát is nagyon szeretjük:)Én is láttam már a nagyobb hiperekben, és nagyon örültem is neki, ha esetleg vészhelyzet lenne, és kifogynának az otthoni tartalékaink:)))Egyébként bármikor szívesen látlak kóstolóra, csak szólj!

Trinity, ízre is nagyon megállja a helyét, bátran merem Neked ajánlani! Gyakorlatilag elronthatatlan:)

Puszi mindkettőtöknek!