5/04/2009

Sajtos-túrós pogácsa




Tésztához:
  • 250 gr túró
  • 2 tojás
  • 2 dl tejföl
  • 1 margarin
  • 1 ek só
  • 1 kocka élesztő
  • 1 dl langyos tej
  • 2 kk cukor
  • 600 gr liszt
És még:
  • 200 gr reszelt sajt
  • olívaolaj
Tetejére:
  • 1 tojás felverve
  • reszelt sajt
  • köménymag/szezámmag/napraforgómag stb.

Egy edényben keverd össze az áttört túrót, a tejfölt, a tojásokat, margarint és a sót. Közben melegítsd langyosra a tejet, keverj bele 2 kk cukrot, és futtasd fel benne az élesztőt. Add ezt is az előző masszához. Keverd hozzá a lisztet, és gyúrd addig, amíg a tészta össze nem áll. Ekkor takard le, és hagyd kb. fél órát pihenni. A tésztát nyújtsd téglalap alakúra, kend meg vékonyan olívaolajjal, és szórd meg reszelt sajttal. Ekkor tekerd fel, mint a beiglit, és nyújtsd ismét téglalap alakúra. Szaggass belőle pogácsákat, tetejüket kend meg tojással, szórd meg reszelt sajttal és süsd 200 C-ra előmelegített sütőben.

P.S: Kriszta barátnőm átküldött nekem emailen egy nagyon jó, és használható - ráadásul fényképes!- receptgyűjteményt, amiben finomabbnál finomabb péksütemény receptek vannak. Első ránézésre kiszúrtam ezeket a pogácsákat, és megkapták a kiszemelt áldozat titulust.Hamar-gyorsan el is készítettem őket, és azt kell, hogy mondjam, hogy kevés finomabb pogácsát ettem. A legnagyobb bókot pedig Anyósomtól kaptam, aki azt mondta, hogyha drága férjem Carlos nem mondta volna, hogy én készítettem őket, azt hitte volna, hogy cukrászdából hozattuk:)
Szóval, hogy visszatérjek még pár praktikus részletre a recepttel kapcsolatban: Tehát első körös volt a sajtos tetejű pogácsa, amit síma pogácsaszaggatóval szaggattam, és mint tudjuk, ilyenkor egy csomó tészta szokott visszamardni. A maradék tésztát ismét összegyúrtam, kinyújtottam, feltekertem, kinyújtottam, tetejét bevagdostam, és símán késsel kockákat vágtam belőle. Ismét csak lekentem őket tojással, megszórtam köménymaggal (ezt drága Carlosom miatt tettem, mert szerinte az nem is pogácsa, amin nincs köménymag) és irány be a sütőbe.
És még:

  • viszonylag jó sok lett belőle
  • istenien réteges pogácsa
  • másnap is finom puha marad
  • olyan 1,5 cm vastagra érdemes nyújtani, hogy szép magas pogácsákat kapjunk
Nagyon szívesen megosztanám Veletek az egész gyűjteményt, csak nem tudom, hogy kiék a receptek? Forrás feltűntetése nélkül pedig nem biztos, hogy jó ötlet!Főleg, hogy még fotók is vannak, és valaki biztos, hogy jó sokat dolgozott vele, mire ilyen szép formába összehozta!

Nincsenek megjegyzések: