7/07/2009

Londoni szelet


Tészta:
  • 4 tojássárgája
  • 25 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg margarin
Tetejére:
  • sárgabarack lekvár
  • 4 tojásfehérje
  • 15 dkg cukor
  • 20 dkg darált dió
  • 1 vaníliás cukor
A tészta hozzávalóit gyúrd kompakt masszává, majd egy kisebb tepsit (20x30) bélelj ki a tésztával. Kend meg bőven sárgabarack lekvárral. A tojások fehérjt verd kemény habbá, apránkánt add hozzá a cukrot, darált diót, és a vaníliás cukrot, majd a habot símítsd a lekvárral megkent tésztára. Mehet az egész a 180C-ra előmelegített sütőbe kb.25-30 percre.

P.S: Egyik kedvenc aprósüteményünk. Régi, hagyományos recept, ami szinte minden szakácskönyvben benne van, sokszor kipróbált, és isteni finom. A dió miatt nagyon sokszor kerül a Karácsonyi aprósütemények közé, de év közben is gyakran készítem:)Mi nagyon szeretjük:)

5 megjegyzés:

Vesta írta...

Ismerem (és szeretem) ezt a sütit én is, de nem tudtam, hogy ez a becsületes neve!

Kata írta...

Anyukám is szokta sütni, tényleg nagyon finom!

Cukroskata írta...

Nálunk is hagyományos süti a
londoni szelet de a tojáshabba kakaót is szoktunk keverni. Így is nagyon finom :-)

m.tunde írta...

A hétvégén elkészítettem, tényleg nagyon finom lett, hatalmas sikert aratott:-)

Puszi: M. Tünde

Eva írta...

Tündikém, örülök, hogy ízlett Nektek! És hogy Te milyen ügyes vagy, két ekkorka pici lány mellett is sütsz-főzöl:)Respect:)))

Puszi mindannyiótoknak!