1/22/2010

Almás mézes puding


  • 500 gr mézes puszedli (én fahéjasat használtam)
  • 5 nagyobb alma
  • 5 dl tej
  • 1 vanliás cukor
  • 4 tojás
  • 1 citrom héja
  • 100 gr cukor
  • 1 citrom héja
  • pici vaj
  • kandírozott narancshéj
Egy tűzálló tál alját vékonyan kend meg vajjal. A tejet melegítsd meg, add hozzá a vaníliás cukrot, a tojások sárgáját és a reszelt citromhéjat, jól keverd össze. A puszedliket vágd félbe, majd egyenként mártogasd a tojásos tejbe, és hejezd őket szorosan egymás mellé a tál aljára. Erre jön egy réteg meghámozott, vékony szeletekre vágott alma. Majd megint egy réteg tejbe mártott puszedli, majd alma. Addig folytasd a rétegezést, amíg az alapanyagok el nem fogynak.Ekkor tedd be a jénait a 160 C-ra előmelegített sütőbe, és süsd olyan 30 percig. Vedd ki, hagyd egy ici picit hűlni, majd simítsd a tetejére a cukorral felvert tojásfehérjékből készült habot, és szórd meg kandírozott narancshéjjal. Kapcsold a sütőt 180 C-ra, és süsd addig, amíg a tojásfehérje szép aranyszínű nem lesz a puding tetején.

P.S: A recept a Nők Lapja Konyhából származik (2009/november), ide be is tettem Nektek az eredetit, remélem, olvasható. A receptben az általam felhasznált mennyiségeket írtam bele, iránymutatásul (a tejes cuccból még így is kimaradt nekem egy kicsi, de nagyjából azért stimmel). Süthetitek egy nagyobb, vagy több kisebb formában is. H a kisebb formákat választjátok, kevesebb a sütési idő. Nagyon de nagyon finom, érdemes kipróbálni:)Legközelebb aprított diót is szórok a tojáshabra:)

2 megjegyzés:

judybee írta...

Nyami!

Ottis írta...

Ezt a receptet én is nézegetm már egy ideje, de még nélam nem készült el.Jól néz ki!